Koniec "wspólnego biletu"

Re: Koniec "wspólnego biletu"

Postprzez ton » 6 lut 2014, o 11:31

Igor Krajnow napisał(a):Ciekaw jestem strasznie Waszej opinii w tej sprawie: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ilety.html
Czy pieniądze jakie gmina będzie musiała płacić ZTMowi w związku z kartą W+ zastąpią te, które płaci obecnie, czy może to sposób na dodatkową kasę? Moim zdaniem, nasz powiat powinien już dawno pokazać środkowy palec Warszawie i stworzyć własną komunikację. Przy wsparciu z dotacji UE mielibyśmy lepszą i tańszą usługę transportową. Podejrzewam, że wiele osób (podobnych do mnie) zrezygnowało już z transportu ZTM na rzecz własnego samochodu. Obecna akcja ZTM to próba przyciągnięcia z powrotem ludzi do siebie wizją tańszych biletów. Oczywiście, różnicę pokryje gmina, czyli my sami. Szkoda, że władze powiatu i gmin nie mają na tyle jaj by załatwić tę sprawę raz na zawsze.
Avatar użytkownika
ton
 
Posty: 311
Dołączył(a): 10 sty 2008, o 15:01
Lokalizacja: JABŁONNA

Re: Koniec "wspólnego biletu"

Postprzez Jendrula » 7 lut 2014, o 12:12

TON!
Niczego to nie zmieni, mają pomysły by potanieć mogły bilety w II strefie, czyli będzie taniej z Legionowo Przystanek do ...Legionowa ;D , ogólnie nadal najrozsądniejszym z Chotomowa jest wariant I taryfa+bilet KM od Choszczówki. Widać dużo osóbzrezygnowało z I i II taryfy na rzecz innego schematu. Wczoraj paliwo na niektórych stacjach było po 5,10złr/lit PB95, jak będzie po 4,80 to parkingi opustoszeją pod stacjami jak dawniej. Trzeba dotację okroić do dzieci i seniorów a reszta tylko w ramach pomocy społecznej lub aktywizacji bezrobotnych na poszukiwanie pracy w Wawie. Auta rzeczywiście potaniały w relacji do zarobków niesłychanie więc czas powrócić do samochodów, nie wiem jak się kalkulują bilety miesięczne w rodzinie 2+2? , przecież to ponad 600zł miesięcznie(jeśli dzieciaki mają zniżki!) i to z dotacjami!!!
Trzeba opracować inny program pomocy w dojeździe dzieci do szkół a dorosłych do pracy, może 1 linia ze Janówka, Skierd, druga z Jabłonnej (bloki) a trzecia CHTMów? i np do pętli Tarchomin, albo +bilety miesięczne do Choszczówki(wykup zbiorowej ulgi w KM) oczywiście TYLKO DLA PŁACĄCYCH PODATKI u nas!!!! Cóż proste rzeczy najtrudniej się wprowadza :11:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Re: Koniec "wspólnego biletu"

Postprzez szmitek » 7 lut 2014, o 14:22

Jestem przeciwnikiem komunikacji publicznej o cenach zależnych od miejsca płacenia podatków. Dobrze jednak, że władze Warszawy i ZTM się zreflektowali. Warszawa+ jest "protezą" Karty Warszawiaka. Część osób pewnie skorzysta z tej oferty. Wspólnego Biletu, o którym jest ten wątek, jednak nic nie zastąpi. Tańszy Wspólny Bilet bez biletów dobowych i darmowych przejazdów i z innymi ograniczeniami byłby najlepszym rozwiązaniem.

Użytkownik Ton nie chcę ograniczenia kursów linii 741 i jednocześnie chce rezygnacji z umów z ZTM. Tymczasem, mimo że gmina płaci 60% z kosmicznej kwoty 8,33 zł/km zamiast od faktycznego kosztu 3,61 zł/km, to własna linia gminy na tej trasie byłaby droższa, ponieważ gmina płaciła w 100% by za przejazd przez gminę i (dodatkowo) Warszawę, a przetargi byłyby pisane pod Translud (o ile w ogóle byłyby rozpisywane). Gmina już przepłaca za linię kursującą pomiędzy przystankami kolejowymi. Linia ZTM na tym odcinku byłaby tańsza.

Co do linii 7*** i 8***, to ZTM terroryzuje gminy wysokimi stawkami, ponieważ gminy same tworząc własne linie i tak by więcej zapłaciły. Rozwiązanie na linie 7*** i 8*** jest jedno - ograniczenie lub likwidacja i tworzenie linii lokalnych. Czy linia L21 Góra Kalwaria - Konstancin-Jeziorna ma zastąpić linie 742 Góra Kalwaria - Wilanów? Jeśli tak, to :10: dla gminy Góra Kalwaria. Trzeba patrzeć na to co się bardzie opłaca, a nie bezmyślnie rezygnować z umów z ZTM. Proszę Igora Krajnowa o odpowiedzi na posty (a nie tylko wklejanie linków).
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Re: Koniec "wspólnego biletu"

Postprzez Jendrula » 9 lut 2014, o 11:18

Nie trzeba pisać przetargów pod Translud lub inną firmę! Co do podatkow to nie zgadzam sie by z dotacji korzystały osoby płacące podatki w innych gminach, niech płacą tutaj jak tu chcą korzystać z ulg/przywilejów.
Włsna linia nie musi być droższa niż ZTM, bo ZTM jest MEGA-DROGI. Ogólnie powiem tak: dlaczego gmina w ogóle ma dbać o jakąś tam komunikację? Dlaczego nie możemy sobie radzić sami? Jesteśmy dziećmi nieporadnymi? Skoro gmina nie dba o tak strategiczne sprawy jak zaopatrzenie w żywność- bo przecież bez autobusu można żyć ale bez chlebka nie da się? Co to za socjalizm że gmina ma decydować (pieniędzmi) kto jak i czym dojedzie do pracy. Jaki to ważny interes społeczny jest w tym by Gmina zajmowała się wożeniem D Jendruli do Warszawy? :razz:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Re: Koniec "wspólnego biletu"

Postprzez sosek2 » 20 lut 2014, o 10:04

He he , chyba Szumski pisał że tak się to skończy -" GIODO rozpocznie niebawem postępowania administracyjne wobec ratusza, ZTM i MF, które zgodnie z ustawą mogą zakończyć się nakazem przywrócenia stanu zgodnego z prawem." oraz " Ponadto, GIODO zamierza powiadomić RPO, bo ma wątpliwości, czy w ogóle może istnieć karta skierowana tylko do mieszkańców danego miasta i czy nie jest to dyskryminacja niezgodna z prawem europejskim. "
Pozdrawiam Sosek2
sosek2
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2006, o 19:20

Poprzednia strona

Powrót do Aktualności



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości