Linia autobusowa ZTM do Chotomowa

Wiemy, że wójt wie o naszym forum wiec pewnie bedzie odpowiadał na nasze pytania :)

Postprzez szumski » 30 wrz 2008, o 09:25

Ja tam bym wszystko dotował a na koniec wprowadził grupy operacyjne. Już cyfraków (00.../...) we władzach mamy to droga niedaleka. Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez szmitek » 30 wrz 2008, o 17:12

:( Stworzenie linii autobusowej Chotomów - Żerań FSO to dobry pomysł, ale nie autobusami prywatnych przewoźników (Translud, Translud Bis, Margo-Bus, Kordeks, MK), które obsługują obecnie linie z Chotomowa do Warszawy. Te autobusy są ciasne. Nie będzie miejsca na kasowniki w nich. Nie mają przycisków zatrzymania na żądanie. Na niektórych przystankach czas wymiany pasażerów przekracza 10 min. W lato jeżdżą z otwartymi drzwiami. Lepiej jakby nową linie obsługiwał PKS Nowy Dwór Mazowiecki albo
inny przewoźnik posiadający lepszy tabor.

Powinien powstać zarząd transportu wspólny dla metropolii warszawskiej. Gminy powinny dokładać do komunikacji z góry ustalone kwoty oraz wspólnie w nią inwestować. Linie powinny być tworzone przez zarząd transportu a nie przez samorządowców. Wtedy byłoby ustalone, że komunikacja musi być w całych gminach dookoła Warszawy.
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 30 wrz 2008, o 18:42

Wytłumacz mi Kamilku logicznie dlaczego gmina ma do pensji pana rzecznika i znajomych królika "dokładać"?

Dokładanie nie da się też pogodzić z inwestowaniem.

Gdyby gmina te pół bańki i jeszcze dokładkę wyłożyła na szkołę, lub tworzenie miejsc pracy, byłoby to inwestowanie a pan rzecznik szlifowałby bruk, bo nie znalazłby frajerów do sponsorowania dyrdymałów które opowiada. Jak myślicie zarząd i pan rzecznik do pracy jeżdżą autobusem? Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez szmitek » 1 paź 2008, o 14:46

Pracownicy ZTM mają ustalone pensje, do których gmina nie dokłada. Opłaty gminy to cześć wydatków na obsługę linii. ZTM należy do Warszawy, Warszawa w ZTM inwestuje. ZTM ma więc prawo żądać opłat od gmin za obsługę linii poza Warszawą.

Obecnie w Jabłonnej są 3 linii autobusowe o długości 3,7 km i takcie 15-30 min. Nie zwiększą się bardzo koszty, jeśli dodamy do tego linie o długości 5,1 km w Jabłonnej i 1,7 km w Chotomowie oraz takcie 30-60 min.

Powinien powstać związek Warszawy, gmin ościennych i niektórych miast, do którego należałby zarząd transportu. Gminy wypłacałyby składki uzależnione ilością mieszkańców, a wytyczaniem linii w całej aglomeracji zajmował się zarząd transportu.
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 1 paź 2008, o 14:55

Zasmucasz mnie Kamilku.

Twoje wywody z pobieraniem haraczu od gminy miałyby jakiś sens, gdyby mieszkańcy gminy mieli przejazdy za frico. Po prostu to przedsiębiorstwo jest z innej epoki. Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez szmitek » 1 paź 2008, o 15:17

:] ZTM to przedsiębiorstwo z tej epoki. Pobiera opłaty za przejazd, które następnie wydaje głównie na zapłatę przewoźnikom i utrzymanie przystanków. Jego inwestorem jest Warszawa. Opłaty od gminy to tylko część kosztów utrzymania linii.
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 1 paź 2008, o 16:02

Czyli zwykły pasożyt, niemający pojęcia o rachunku ekonomicznym. Nie pamiętasz sporu z poprzednim wójtem? ZTM wyliczył jakieś śmieszne tonogodzinokilometry, czy jakiegoś innego dziwoląga i kazał gminie płacić. Nie miało to żadnego związku z usługą, ani jej jakością ani ilością przewożonych pasażerów. Idąc Twoim tikiem rozumowania, każdy nieudacznik który nie potrafi liczyć a chce dobrze żyć, powinien zgłosić się do gminy po dopłatę. Wyobraź sobie żeby gmina dopłacała Transludowi, toż to by się krwawą rewolucją skończyło. Ja autobusami nie jeździłem, nie jeżdżę i jeździł nie będę to po cholerę do tego dopłacam?
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez szmitek » 1 paź 2008, o 16:13

Translud jest prywatny, a jeśli chce być dotowany, niech zmieni autobusy i jeździ po linii wyznaczonej przez ZTM.

Ja autobusami nie jeździłem, nie jeżdżę i jeździł nie będę to po cholerę do tego dopłacam?


Niektórzy jeżdżą i będą jeździć. Nie każdy korzysta ze szkoły i ulicy Niecałej.
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 1 paź 2008, o 17:01

To niech łaskawie jeżdżą za swoje pieniądze. Co do szkoły to nie bardzo rozumiem, ale jak będziesz z niej umiejętnie korzystał to autobusy będą Ci wisieć. Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez robertr » 1 paź 2008, o 20:21

szumski napisał(a):. Ja autobusami nie jeździłem, nie jeżdżę i jeździł nie będę to po cholerę do tego dopłacam?


Może dopłacanie do komunikacji ma sens - mniejsze korki (80 % ludzi przez mosty w Warszawie przewozi komunikacja zbiorowa, korki generują pozostali jeżdżący samochodami), zdrowsze powietrze.

Gmina dopłaca do jakiegoś przewożnika dostarczajacego dzieci do gimnazjum w Jablonnie. Czy nie można by w ramach tego przewożnika zorganizować jakieś dodatkowe przewozy osób na trasie do Jablonny np ze trzy kursy w godzinach 5.30 - 7.00 rano i może coś po poludniu, zakładając jakąś symboliczną opłatę ?
-może taki warunek być uwzględniony przy nowym przetargu na dowóz dzieci.

Pozdrawiam
robertr
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6 lis 2006, o 13:03
Lokalizacja: Chotomów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytania do wójta



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość