Petycja o garby spowalniajace na ulicy Przylesie

Wiemy, że wójt wie o naszym forum wiec pewnie bedzie odpowiadał na nasze pytania :)

Re: Przyszla odp!!!

Postprzez Marcin » 26 lis 2009, o 10:16

ella napisał(a):Smiech pusty....a z drugiej storny przez brak swojej kompetencji i wiedzy na stanowisku Naczelnika Wydzialu Infrastruktury Pani Grazynka Wozniak wlanie zlociutka namnozyla sobie pracy na nastepne miesiace :) Ide " do dziela" :)


Patrząc na praktykę pani Grażyny, doskonale komponuje się z aktualną wójciną :)
zestaw słaby, ale cóż, w tej chwili obowiązujący.

pozdrawiam,

Marcin
Marcin
 

Postprzez Marcin » 26 lis 2009, o 10:25

GOUST napisał(a):Tu się ella zdziwisz. Wiesz co to jest prędkosć projektowa silnika??
Otóż jest to miejsce gdzie samochód najmniej spala.


Goust, szerzysz ciemnogród.

primo: "prędkość projektowa silnika" ma zastosowanie wyłącznie przy stałym przełożeniu (czyli np. przy silnikach zaburtowych), w ruchu drogowym, gdzie masz różne przełożenia, dyferencje, różne masy napędzane i dynamiczne opory, nie ma czegoś takiego. Prosty przykład - ten sam model silnika jest montowany z różnymi skrzyniami biegów i do różnych modeli pojazdów tej samej a i czasem różnych marek.

secundo: nie ma to związku z "najmniejszym spalaniem". Look @ http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07 ... zosci.html , tam zrozumiesz.

pozdrawiam,

Marcin
Marcin
 

Postprzez Jendrula » 26 lis 2009, o 11:01

Właśnie- progi mają spowodować zwolnienie do prędkości minimalnej i takie jest ich zadanie. Hałas i zużycie paliwa nie są tu priorytetem lecz bezpieczeństwo pieszych. Na zachodzie cześć uliczek osiedlowych ma oprócz progów tzw. szykany, czyli przegrody do połowy jezdni zmuszające do :
1.przejazdu "wężykiem" z prędkością 5km/h
2.często przepuszczenia pojazdu z naprzeciwka, bo przez szykanę zmieści się JEDEN pojazd
3.zwolnienia przed szykaną a wręcz zatrzymania się.
4.niezastosowanie się do powyższych kończy się zderzeniem z betonową zaporą a nie tylko lekkim nadwyręzeniem amortyzatorów jak w przypadku progów

ma to sens jedynie gdy lokalizacja takiej instalacji jest głęboko przemyślana inaczej staje się "szykaną" wobec zmotoryzowanych.
Problem ruchu na Bagiennej może rozwiązać policja, która woli jednak łapać jeleni na trasie NDM-Zegrze w Kałuszynie, gdzie "ruch pieszych tak potężny iż istotne jest czy ktoś jedzie 50 czy 70 km/h" :drive:
Tymczasem kilka sowitych mandacików ,w tym dla "martini" , za robienie z Bagiennej toru formuły I załatwiło by sprawę (zanim będzie tragedia)
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Marcin » 26 lis 2009, o 11:13

Szykany - tak. Progi - nie wiem, mam mieszane uczucia z powodu niezrozumienia wykonawców, do czego ma to służyć. Obecna świadomość progów mój samochód niszczy.

A w sprawie martini - czemu po prostu nie podejdziecie do człowieka, tam gdzie mieszka i nie zwrócicie mu uwagi? U mnie to działa, po sąsiedzku wyjaśniamy sobie prosto i w żartach, o co nam chodzi; dzięki temu nie ma obrażania się + szanujemy nawzajem swoje potrzeby. Warto spróbować, polecam.

pozdrawiam,

Marcin
Marcin
 

Postprzez ygloo » 26 lis 2009, o 11:17

A może by tak ktoś pomyślał, szczególnie ella, że ul. Przylesie jest
a) szerokie;
b) w porzadnym stanie;
c) posiada chodniki
więc po co komu i na co progio sp[owalniające?
Piszesz o swoim osiedlu ale ul. Przylesie dojeżdżasz do 4 innych i może mieszkańców tych 4 osiedli tez warto byłoby o droge zapytać?
My walczymy o autobus całotygodniowy i z więszą ilością kursów a Wy wyjeżdżacie w tym samym czasie z progami na szerokiej na niemal 3 pojazdy ulicy?
Mam wrazenie, że zaczynamy myslec o naszej wsi w sposób abstrakcyjny i kazdy sobie ....
Avatar użytkownika
ygloo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 26 lip 2006, o 09:11
Lokalizacja: Jabłonna

Postprzez GOUST » 26 lis 2009, o 17:10

różne masy napędzane i dynamiczne opory, nie ma czegoś takiego. Prosty przykład - ten sam model silnika jest montowany z różnymi skrzyniami biegów i do różnych modeli pojazdów tej samej a i czasem różnych marek.


hm...każdy silnik ma taki moment kiedy najmniej pali, może nie tak się nazywa ale nazwa podobna. Nie wylicza się tego już. ale uwierz samochody mało palą przy 90-120 km/h.....warunek że a = constans lub bliskie temu.

Nie jestem zwolennikiem garbów spowalniających.
To może widać. Nie lubię zmieniać prędkości ustawiam tempomat i jadę. Miejsce co ma chodniki, ulice nie wiem czemu was korci chodzić po ulicy.
"nulla tenaci invia est via" - "Dla upartych nie ma nieprzejezdnych dróg"
Avatar użytkownika
GOUST
 
Posty: 445
Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 18:00
Lokalizacja: CHo-MO ??? CHOTOMÓW.

Postprzez Jendrula » 26 lis 2009, o 20:06

a ja na swojej Wspólnej mam permamentne "Progi spowalniające", wypełnione dla utrudnienia wodą i głębokie, minimum dla SUVa lub rasowej terenówki a nie dla mojego "miękkiego" Japończyka. Progi i dołki mają tendencję rosnącą, zwłaszcza po opadach deszczu/śniegu . ;D
Chcąc nie chcąc max speed to 10km/h ito w kaskuzeby czerepu odach auta nie rozbić :hah:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez WiTEK » 26 lis 2009, o 23:06

WiTEK napisał(a):Przylesiem jeździ autobus? To chyba nie wolno tam zamontować progów zwalniających?


Sam sobie odpowiem.

"Dz.U.2003.220.2181
Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
[...]
– na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych,"
Avatar użytkownika
WiTEK
 
Posty: 150
Dołączył(a): 11 lut 2007, o 12:46
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez szumski » 26 lis 2009, o 23:23

Witek, w takim razie wilcze doły i czarcie zapadki ;)
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez ella » 28 lis 2009, o 13:08

Marcin napisał(a):
GOUST napisał(a):Tu się ella zdziwisz. Wiesz co to jest prędkosć projektowa silnika??
Otóż jest to miejsce gdzie samochód najmniej spala.


Goust, szerzysz ciemnogród.

primo: "prędkość projektowa silnika" ma zastosowanie wyłącznie przy stałym przełożeniu (czyli np. przy silnikach zaburtowych), w ruchu drogowym, gdzie masz różne przełożenia, dyferencje, różne masy napędzane i dynamiczne opory, nie ma czegoś takiego. Prosty przykład - ten sam model silnika jest montowany z różnymi skrzyniami biegów i do różnych modeli pojazdów tej samej a i czasem różnych marek.

secundo: nie ma to związku z "najmniejszym spalaniem". Look @ http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07 ... zosci.html , tam zrozumiesz.

pozdrawiam,

Marcin


Ha ha ha dzieki Marcin, ja bym tego tak prof nie wypocila :)
Ella
ella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23 lis 2009, o 17:05
Lokalizacja: os. Przylesie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytania do wójta



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron