Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Chotomów i Dąbrowa Chotomowska

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez Jendrula » 1 sty 2013, o 15:44

A jednak można tanio i szybko? Igor! Może na staż do Transluda uda sie Zarząd ZTM to wtedy nie będzie płaczu że po podwyżkach nadal macie tylko 30% pokrycie kosztów(czy aby na pewno? a może koszty źle policzone.)
Stawiam tezę iż za cenę dotacji gmina(i powiat ) mogłyby ufundować dowóz busami do Choszczówki lub do Młocin i problem z bani.
Pracownikom ZTM trochę wspołczuję bo jak dojeżdżający się na nich wypną to mogą stracić pracę w samym dołku kryzysu a to jest niemiłe, ale cóż więcej sponsorować bilecików bezpłatnych dla kochanic i konkubin nie zamierzamy
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez szmitek » 1 sty 2013, o 21:26

Rozkład KM się polepszył, a rozkład 741 i 511 pogorszył, więc wspólny bilet nie jest potrzebny. Ale nie będzie już możliwość stworzenia komunikacji autobusowej uzupełniające pociągi i dla całej gminy.

Można być za wspólnym biletem albo przeciwko. Wspólny Bilet został utworzony w czasie kryzysu. Bilety ZTM podrożały, bilety KM nie, a wójcina ogłosiła, że opłaty na ZTM wzrosną, więc ZTM rezygnuje już biorąc więcej pieniędzy. Albo się jest się za integracją z koleją albo się tworzy własną SKM z bezsensownie długimi pociągami. Uważam, że na S3 i S9 ZTM powinien szukać oszczędności. Albo zmniejszyć ilość połączeń albo wyciągnąć od bogatego Legionowa więcej pieniędzy na cała trasę. Własna kolej miejska powinna kursować głownie na liniach wewnątrz Warszawy, gdzie nie kursuje KM, a nie po linii, po kŧorej kursuje wiele pociągów dalekobieżnych. Stacja Legionowo nawet nie jest przystosowana do kończenia biegu pociągów od strony Warszawy, tylko od strony Tłuszcza.

Ruta był dobrym dyrektorem, bo zmienił komunikację długich autobusów, tramwajów i wagonów metra w zrównoważony transport zintegrowany z koleją i przystosowany do różnych terenów aglomeracji. Dokończył likwidację przyjazdów środków transportu stadami, sprowadził mikrobusy i wprowadził wspólny bilet. Ale teraz to on likwiduję wszystko co stworzył. Chciałbym zauważyć, że wcześniej rozkład ZTM był dostępny w wyszukiwarce PKP SitKol i tym samym w aplikacji mobilnej SitKol Nawigator. Spółki PKP działają jak działają (czy PKP Telekom czy PKP Informatyka trudno odgadnąć w Buzkowo-platformerskim podziale), ale ta aplikacja jest dobrze napisana, można było sprawdzić czy podróż z drugiego końca Polski zakończyć pociągiem KM czy autobusem. Teraz ZTM rozwija własne dziadostwo, które nie umożliwia na sprawdzenie czy jechać KM czy 741, co możliwe jest w JakDojade i wcześniej było w SitKol. Nie tylko ze wspólnego biletu Ruta rezygnuje. Autobusy w Warszawie znowu kursują stadami. W 2009 roku jak pisałem do ZTM, żeby opóźnili kursy 806, to dostałem odpowiedź, że postarają się to zrobić jak dostaną prośbę od gminy. Jak w tym roku napisałem, żeby skomunikowali połączenia 511 z 741, to dostałem odpowiedź, że problem skomunikowania został rozwiązany poprzez zwiększenie częstotliwości 511. To tak jakby z powodu większej ilości połączeń do Nasielska, KM zrezygnowały by ze skomunikowania z nimi pociągów do Sierpca. Jakby zwiększenie częstotliwości nie mogło popsuć skomunikowania.

Albo na fotelu dyrektora ZTM zasiadł sobowtór. Albo Ruta działa jak minister Nowak, czyli najpierw robi krok w przód, żeby zrobić później kilka kroków w tył. Cieszyłem się kiedy Nowak ogłosił zawieszenie pomysłu Kolei Dużych Prędkości i że będzie 60% pieniędzy na drogi, 40% na kolej, ale teraz najważniejszym problemem kolei stał się brak WiFi, a reforma kolei ma polegać na urzędzie praw klientów spółki przeznaczonej do prywatyzacji i podwyższeniu opłat za dostęp do torów (czyli mniej połączeń i droższe bilety). Albo po prostu zachodzi efekt samodzielnych rządów PO w Warszawie.

Ja bym wysłał ZTM do KM, żeby się dowiedzieli jak układać rozkłady i że skomunikowanie to jest co innego niż częstotliwość albo do Brandenburgii, żeby zobaczyli że może istnieć poza zieloną wyspą jeden zarządca transportu i wspólny bilet dla całego landu i miasta wydzielonego.

"Wspólny bilet na jedną linię" - jedno drugie wyklucza. Wójcina na taką bzdurę się pewnie zdecyduje, bo wójcina każda głupotę akceptuję, którą ZTM jej przynosi, i targuje się wyłącznie o pieniądze. To co dzieje się w ZTM to nie sprawa mieszkańców Gminy Jabłonna. Sprawą jest wójt, który wydając pieniądze na ZTM powinien wymagać jakości tych usług. Ale nawet gdyby wójcina zapomniała plakatów wyborczych rozwiesić, to będzie rządził człowiek wskazany przez PO i będą negocjacje wewnątrzpartyjne, czyli podpisywanie papierów w ciemno już nawet bez targowania o pieniądze.

Co do wspólnego organizowania komunikacji publicznej przez powiat i gminy, to by według mnie mogło by być, gdyby gminy i powiat potworzyły lokalne linie autobusowe, dogadały się z KM w sprawie honorowania biletów z autobusów w pociągach, a linia 741 skrócona została do Jabłonny.

Po której stronie jesteś panie Igorze Krajnow? Po stronie ZTM czy mieszkańców powiatu?
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez szumski » 15 sty 2013, o 22:18

Bardzo byśmy chcieli żeby Wspólny Bilet obowiązywał dalej, dlatego rozpoczęliśmy negocjacje - z zarządami Kolei Mazowieckich, Warszawskiej Kolei Dojazdowej oraz samorządami nim objętymi - w sprawie jego przedłużenia. Chcielibyśmy, żeby w pierwszej strefie biletowej obowiązywał on na obecnych zasadach. W drugiej jednak będziemy chcieli te zasady zmienić. Będziemy gminom, KM i WKD rekomendować inny sposób rozliczeń. Dopłat do pasażera a nie do wykonywanych, czasem nawet niemal na pusto, pociągokilometrów. Chcielibyśmy wprowadzenia tzw. „wariantu łomiankowskiego”, czyli specjalnego biletu KM i WKD, który byłby ważny na konkretnym odcinku trasy kolejowej oraz w komunikacji miejskiej w granicach pierwszej strefy. Jego cena byłaby sumą biletu okresowego KM i długookresowego biletu ZTM na pierwszą strefę, pomniejszoną o wysokość ewentualnej dopłaty ze strony samorządów.


Cały wywiad z Leszkiem Rutą tu:
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=665&c=98&l=1
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez Jendrula » 16 sty 2013, o 08:24

W tym wariancie to chyba lepiej jak gmina dopłaci uboższym do biletu na KM/ZTM a reszta po prostu albo miesieczny na KM do Choszczówki albo kupowane za każdym razem u konduktora bilety też tylko do Choszczówki. Będą kolejki do konduktora a wiele osób zanim dostanie bilet to dojedzie już do I strefy i ...zrobi w tył zwrot nie kupując już niepotrzebnego biletu. Co jednak z II strefą autobusów w Legionowie, Chotomowie i Jabłonnej?
Tu sposób postępowania ZTM i Władz Samorządowych jest kuriozalny- wymówili umowy firmom agencyjnym które jeździły TANIEJ niż MZA, na lotnisko preferują SKM-kę która pobiera sobie 100zł za 1 km przebiegu pociągu jak Koleje Mazowieckie jeżdżą za 40 zł za 1 km!Czyli za te same pieniądze można by było dać 2,5 raza więcej pociągów!!!!
Studenci Finansów i Zarządzania- przyglądajcie się! TAK NIE NALEŻY ROBIĆ, macie tu kompilację błedów i pomyłek godną Szwejka
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez sosek2 » 29 sty 2013, o 13:51

Igor , co słychać w sprawie biletu ?
Pozdrawiam Sosek2
sosek2
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2006, o 19:20

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez Igor Krajnow » 29 sty 2013, o 16:41

Jendrula napisał(a): Co jednak z II strefą autobusów w Legionowie, Chotomowie i Jabłonnej?


Tu zostanie bez zmian

Jendrula napisał(a):Tu sposób postępowania ZTM i Władz Samorządowych jest kuriozalny- wymówili umowy firmom agencyjnym które jeździły TANIEJ niż MZA,


Umowy nie zostały wymówione tylko się kończą bo mija okres na, który były podpisane po przetargach. 741, którego zdjęcia można zobaczyć tu na forum jest obsługiwany właśnie przez jedną z tych firm, które przecież są tańsze niż MZA.

Jendrula napisał(a):na lotnisko preferują SKM-kę która pobiera sobie 100zł za 1 km przebiegu pociągu jak Koleje Mazowieckie jeżdżą za 40 zł za 1 km!


Źródłem tego ewidentnego kłamstwa jest stowarzyszenie Zielone Mazowsze. Dziwi to o tyle, że człowiek, który je rozpowiada pracował kiedyś w ZTM przy rozkładach i umowach z kolejami. Stawka jest dwa razy mniejsza. A weź pod uwagę, że SKM ma elfy 6-wagonowe a KM tylko 4-wagonowe.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez Igor Krajnow » 29 sty 2013, o 16:43

sosek2 napisał(a):Igor , co słychać w sprawie biletu ?


Trwają negocjacje z KM ciągle. Nie podejmuję się ocenić tego jak się skończą.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez sosek2 » 30 sty 2013, o 09:47

Daj znać jak coś będzie wiadomo, ludziska w pociągach w niepewności żyją i różne warianty opracowują .....a czas ucieka .
Pozdrawiam Sosek2
sosek2
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2006, o 19:20

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez szmitek » 31 sty 2013, o 16:55

SKM ma elfy 6-wagonowe a KM tylko 4-wagonowe

Leżanka musi kosztować. KM znacznie lepiej dopasowują wielkość taboru do ilości podróżnych.

Igorze Krajnow, walczycie z Zielonym Mazowszem, bo ona nawołuje do brania przykładów z zagranicy. Gdy metro nie kursowało na pełnej trasie, proponowaliście ludziom, aby się na Rodzie Starzyńskiego przesiadali, żeby nie zobaczyli usprawnień, które Zielone Mazowsze wywalczyło na wiadukcie. PO to partia mitu zielonej wyspy. Według niej wszędzie jest źle i tylko w Polsce dobrze, wiec Polska nie powinna brać przykładu z innych krajów. Dobrze, że istnieje takie stowarzyszenie jak Zielone Mazowsze. Nie we wszystkim się z nimi zgadzam, ale z PO się w niczym nie zgadzam.

Bycie rzecznikiem kłóci się z byciem radnym. Igor Krajnow wypowiada się jako rzecznik ZTM. Jest twarzą ZTM i likwidacji wspólnego biletu.

Likwidacja wspólnego biletu już została przesądzona. Teraz ZTM chce przeforsować bilet (Igor Krajnow do niego zachęca), który nie będzie miał nic wspólnego ze wspólnym biletem. Ani nie będzie wspólny w drugiej strefie, bo nie będzie umożliwiał jazdę autobusem 741, ani w pierwszej, bo nie będzie umożliwiał jazdę innymi liniami KM. Po co komu taki bilet? ZTM chce, aby gmina płaciła mu za to, że ludzie będą kupowali jego bilety, a nie KM, czyli zarobić podwójnie.

Dla KM wspólny bilet to kłopot i nie są stroną w sporze. Mimo to Gajda w artykule http://www.rynek-kolejowy.pl/39023/Koleje_Mazowieckie_odpowiadaja_ZTM.htm pisze co może oznaczać likwidacja.

Z http://wawalove.pl/Brak-wspolnego-biletu-bardzo-realny-a7958:
http://wawalove.pl/Brak-wspolnego-biletu-bardzo-realny-a7958 napisał(a):Wychodzi na to, że utrzymanie wspólnego biletu na starych zasadach jest raczej niemożliwe. Zakłada się, że będzie można zachować wspólny bilet w I strefie i na wspólnych liniach z SKM

Ruta przestraszył się sąsiadów i wspólny bilet w swoim mieście zostawia. A dlaczego nie w Chotomowie? Wspólny bilet dla Chotomowa bardziej się należy, bo znajduje się z gminie sąsiadującej z Warszawą, a Legionowo nie.

Mieszkańcy dalszych gmin nie korzystają ze wspólnego biletu. Jak już podjeżdżają, to do Legionowa do SKM. Kupowanie jednocześnie biletu KM i ZTM w drugiej strefie się nie opłaca, bo cena biletu KM na odcinek trasy maleje wraz z długością trasy. Korzystają tylko z bezpłatnych przejazdów oraz przewozu psa i roweru. I właśnie to można by było usunąć. Można by było zrezygnować z biletów dobowych. Można by było wprowadzić dodatkowe droższe bilety z ewentualnym podziałem strefy na podstrefy. Ale PO nie jest zainteresowana oszczędnościami, bo jest zainteresowana likwidacją wspólnego biletu.

ZTM dołożył do 741 i wydłużył trasę do Stary Świdrów, żeby ukryć niekompetencje w sprawie linii tramwajowej. Jest odjazd autobusu stamtąd o 12:00 uzupełniający pociągi. Po likwidacji nie będzie można z niego korzystać. I tak mało osób korzysta z 741, bo rozkładu układa specjalista, który nie odróżnia skomunikowania od częstotliwości. Kto będzie korzystał po likwidacji wspólnego biletu?

Jeżeli gmina płaci za usługi ZTM, to mieszkańcy powinni mieć możliwość korzystania ze wszystkich tych usług jednocześnie. Wspólny bilet nie jest przywilejem, jest rekompensatą za bardzo słabą komunikację podmiejską. Wspólny bilet Obniżcie gminie procent dofinansowania 741 albo niech minister od WiFi przestanie dokładać do tylu pustych pośpiesznych, a wszyscy będą korzystać tylko z jednego środka transportu.

Zgłosiłem Rutę do konkursu Przyjaciela Kolei po utworzeniu wspólnego biletu. Teraz uważam, że nie powinien on mieć nic wspólnego z komunikacją publiczną.

Nie ma szans na wspólny warszawski bilet w tej kadencji póki PO rządzi samodzielnie.
W Poznaniu i Wrocławiu, gdzie radzą samorządowcy niezależni, będzie wspólny bilet. Gmina powinna spróbować stworzyć jakiś wspólny gminny bilet na własną rękę.
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Re: Koniec wspólnego biletu ZTM-KM?

Postprzez Igor Krajnow » 1 lut 2013, o 13:15

Wiesz, że dzwonią ale nie wiesz, w którym kościele.

szmitek napisał(a):Leżanka musi kosztować. KM znacznie lepiej dopasowują wielkość taboru do ilości podróżnych.


O tej leżance powiedz pasażerom z Legionowa dojeżdżającym do Warszawy w godzinach szczytu.

szmitek napisał(a):Igorze Krajnow, walczycie z Zielonym Mazowszem, bo ona nawołuje do brania przykładów z zagranicy.


Jacy my? Ja z nikim nie walczę. Sprostowałem jedno kłamstwo rozpowszechniane przez ZM.

szmitek napisał(a): Po co komu taki bilet?


Po gmina ma dopłacać do pasażera? Przecież może dopłacać do kilometra jak obecnie.

szmitek napisał(a): Dla KM wspólny bilet to kłopot i nie są stroną w sporze.


O ile kłopotliwym jest zaksięgowanie w ciągu roku ok. 120 mln zł na koncie od Warszawy za honorowanie biletów ZTM...

szmitek napisał(a): [size=85]Ale PO nie jest zainteresowana oszczędnościami, bo jest zainteresowana likwidacją wspólnego biletu.


Sęk w tym, że to, że Wspólny Bilet istnieje w ogóle zaistniał w aglomeracji to jest właśnie zasługa PO a nie PSL.

szmitek napisał(a):ZTM dołożył do 741 i wydłużył trasę do Stary Świdrów, żeby ukryć niekompetencje w sprawie linii tramwajowej. Jest odjazd autobusu stamtąd o 12:00 uzupełniający pociągi. Po likwidacji nie będzie można z niego korzystać.


Będzie można. Co ma piernik do wiatraka? Wspólny Bilet dotyczy tylko pociągów KM. Nie dotyczy ani SKM ani autobusów podmiejskich.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualności Chotomowskie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron