WPI 2008-2013 sukces czyli masakra

WPI 2008-2013 sukces czyli masakra

Postprzez szumski » 17 lip 2008, o 09:28

Wpadł w moje brudne łapska WPI 2008-2013, Pomijając konstrukcję - 55% to pobożne życzenia, dotacje i kredyty, ten WPI dla Chotomowa to M A S A K R A

Podstawówka przeznaczona do pracy w ruchu ciągłym tj. na trzy zmiany, środki na minimalną choćby rozbudowę wcięło.

Woda enigmatycznie w cz. południowej Chotomowa (chłe, chłe wiadomo o co chodzi).

Wszystko w trzy dupy przehandlowane za zasrane cztery kostki pod bramę. To już nie jest śmieszne, to już przypomina koalicję dwóch Radziwiłłów ze Szwedami :-(((

Majewska przyparta do muru, rozpłakała się, że na jej prośby o przeznaczenie większych środków do jej okręgu (chodziło o zasraną stówę), radny Grzybek oficjalnie na komisji stwierdził: "niech Ci da Modzelewski". Niby prawda, chłop tłucze kasę, warsztat non stop pełny, mógłby coś skapnąć.

Myślę, że tego typu praktyk handlowych w samorządach tolerować nie należy, radny Grzybek powinien złożyć mandat.

O ew. komentarze proszę po zapoznaniu się z WPI, jeżeli kogoś interesują konkretne zapisy czy kwoty to służę. Komentarze typu: a ty szumski durny jesteś, zamieszczajcie w przepisach kuchennych. Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Krzysztof J » 17 lip 2008, o 12:56

@ szumski

podeslij ten dokument

podobno bedziemy przez najblizsze pare lat budowac gimnazjum, ktore ma obsluzyc cala gmine, a szkola podstawowa w Chotomowie wg WPI nie bedzie rozbudowana przez najblizsza dziesieciolatke
oczywiscie dzieki temu po przenosinach gimnazjum z obecnego lokum automatycznie szkola w Jablonnie zyska nowe skrzydlo, wiec tam tez sie poprawi

tylko u nas bedzie dalej do dupy i dzieci juz na trzy zmiany beda sie uczyc?
to bylby skandal
Krzysztof J
 
Posty: 537
Dołączył(a): 17 wrz 2006, o 20:45
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez szumski » 17 lip 2008, o 14:07

W p. 33 jest zapis: Budowa gimnazjum w Chotomowie 2008 - 2013, razem 17 200 000 PLN z czego 14 700 000 to środki własne, a więc inwestycja dobrze zabezpieczona.
Z krótkich obliczeń wynika, że na same zabezpieczenie lokalowe dla przeciętnego gimnazjalisty z Chotomowa poszłoby circa 150 000 PLN. czyli potomkowie Saudów mogą mówić do Waszych dzieci per: "Wasza Wysokość".

To wyżej to oczywista bzdura bo gimnazjum będzie gminne. I takie powinno być, mało tego dołożyć do dwudziestaka, a co. W czym tkwi problem? Ano w statystyce macherów z bożej łaski. Dzięki takiemu zapisowi Chotomów ma zapisane 17 baniek a jeżeli gimnazjum ma być gminne do statystyki powinno pójść max. 8. Kto więc spiździł 9, z których teoretycznie przynajmniej powinno styknąć na rozbudowę podstawówki? Koalicjanty z bożej łaski, za zasrane 2 bańki na drogę pod bramą, też ze środków własnych a więc sztywne.

Ja nie mam dzieci w wieku szkoły podstawowej ale apeluję do wszystkich rozsądnych ludzi: zróbcie coś z tym. Kłopoty lokalowe, tłok, wrzask, zaduch i nauka na N zmian, musi się przełożyć na efekty nauczania, choćby nauczyciele stawali na rzęsach i wypruli z siebie żyły. A to oznacza nierówny start i balast na całe życie. Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

skandal i niesprawiedliwosc

Postprzez Krzysztof J » 17 lip 2008, o 21:23

no wiec przejrzalem zestawienie WPI na lata 2008-2013

i mam dwie generalnie uwagi:

1. ZERO pieniedzy na rozbudowe szkoly w Chotomowie - wbrew obietnicom, zapowiedziom, programom wyborczym, publicznym przyrzeczeniom itd.

2. jak zwykle NIEROWNY podzial srodkow na inwestycje, jak zwykle Chotomow dostal NIESPRAWIEDLIWIE MNIEJ niz powinien

radnych chotomowskich ktorzy podniesli lapki za tym planem - pytam publicznie: DLACZEGO znowu zostalismy zrobieni w jajo?
Krzysztof J
 
Posty: 537
Dołączył(a): 17 wrz 2006, o 20:45
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Radni do tablicy!

Postprzez zna-na-niez-na-na » 17 lip 2008, o 22:08

To skandal- jeśli chodzi o brak środków na rozbudowę podstawówki w ChOTOMOWIE. Boję się jednak, że chwilowo temat ten może zostać "zakrzyczany" przez szum okołoprzedszkolny. Co nie zwolni radnych od wyjaśnień, mam nadzieję. Niech poczują się wezwani do tablicy w tym temacie.

Krzysztofie,
Czy możesz wtajemniczyć niewtajemniczonych w paru zdaniach na czym polega niesprawiedliwość podziału środków dla Chotomowa?
Pozdrawiam,
A.Zna-na-niez-na-na
zna-na-niez-na-na
 

Postprzez szumski » 17 lip 2008, o 23:53

Jest jeszcze jeden deal w całym tym WPI. Przewiduje się max. zadłużenie do 49,77% w 2011r. Czyli następcy zastaną zgliszcza i ruiny z potężnym długiem do spłacenia. Tak, zgliszcza i ruiny w postaci rozbabranych inwestycji bez uregulowań prawnych i dokumentacji. Już to się dzieje (4 bańki na zgłoszenie) a co będzie w gorączce wyborczej?

Oczywiście na pierwszy rzut oka łatwo rozpoznać pewną regułę, są inwestycje pewne, finansowane ze środków własnych - to tam gdzie ta dziwna koalicja ma interesy ale też dwa żałosne Donchichoty sprzedały się za ochłapy. Potem na otarcie łez idiotom, jakieś bzdety za kredyty i dotacje i na koniec niepokornym figa z makiem.

I ja się w takiej sytuacji pytam przeciwników naliczania opłat adiacenckich co Wy na to? Mało, że będziecie jeździć po bagnach i wertepach do usranej śmierci to jeszcze załapiecie się Wy i Wasze dzieci na spłatę kredytów z odsetkami (tak, tak, kredyty komercyjne też są przewidziane) za kostkę pod bramami Waszych idoli.

Że co? że coś się zmieni po kolejnych wyborach? A gówno się zmieni!!! A przy naliczaniu opłat, Wy zapłacicie za swoje ale pasożyty i kanalie będą musiały zapłacić za swoje, za darmo nie dostaną nic. I szkołę będzie z czego wybudować. Ament.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez szumski » 18 lip 2008, o 00:17

cd. Myślę też, że trzeba spytać wprost: Panie Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Sportu, za co przehandlowałeś rozbudowę chotomowskiej podstawówki? Czy dieta radnego + ochłapy za komisie stanowią tak znaczący wkład do Pańskiego budżetu, żeby błazna z siebie robić? Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Krzysztof J » 18 lip 2008, o 19:50

@znananieznana

juz pokazuje na czym polega niesprawiedliwosc:
(podajac ponizej naklady biore pod uwage srodki wlasne i kredyty, bo dotacje sa palcem na wodzie pisane i nie gmina o nich decyduje)

1. przyklad - inwestycje na oswiate i sport

w Jablonnie - 263 000 (remont w szkole) + 770 000 (boisko i plac zabaw) + 550 000 (parking przy szkole)
wsie za lasem - 400 000 (osrodek w Skierdach) + 110 000 (boisko w Suchocinie)
w Chotomowie - ZERO, czyli ani boiska, ani parkingu, ani remontu szkoly

2. przyklad - budowa drog i chodnikow
w Chotomowie i Dabrowie (4866 mieszkancow) - 9 959 000, czyli 2045 zl na osobe
we wsiach za lasem (1863 mieszkancow) - 7 030 000, czyli 3773 zl na osobe
w Jablonnie 636 zlotych na osobe (3 975 000), niby mniej, ale .......

"ciekawiej" to wyglada jak sie przyjrzymy w ujeciu chronologicznym - otoz w latach 2008-2010 (czyli do najblizszych wyborow samorzadowych) inwestycje w drogi beda wygladac nastepujaco:
Jablonna - 3 635 000 (czyli 91% wszystkich planowanych w WPI inwestycji drogowych bedzie w tych latach), NIC dodatkowo nie wisi na dotacjach
wsie za lasem - 2 565 000 (czyli 37% planu), do tego dodatkowo 1 800 000 wisi na dotacjach
Chotomow i Dabrowa - 2 359 000 (czyli TYLKO 24% planu), do tego dodatkowo 1 800 000 wisi na dotacjach

wiadomo, ze to co ma byc wkrotce - to jest bardziej prawdopodobne, a ulice planowane za 5-6 lat maja o wiele mniejsze szanse na realizacje

3. A propos dotacji
- to tez ciekawe, jak wyglada podzial inwestycji wedlug tego co idzie ze srodkow wlasnych, a co z dotacji (to szumski zauwazyl) -
w Jablonnie - 75% inwestycji jest zabezpieczona srodkami wlasnymi i kredytami, czyli pewna
wsie za lasem - 95% jest ze srodkow wlasnych i kredytow, czyli pewna
w Chotomowie i Dabrowie - tylko 56% jest ze srodkow wlasnych i kredytow, a wiec prawie polowa wisi na dotacjach, a jak to jest z pozyskiwaniem dotacji przez nasza gmine, to doskonale wiemy - dramat

Najbardziej mnie wkurzaja takie pozycje jak odwodnienie ul. Modlinskiej (700 000), remont budynku Urzedu Gminy (620 000), zagospodarowanie centrum Jablonny (300 000 plus 300 000 ewent. dotacji). Z tego wychodzi prawie 2 miliony kasy wydanej na potrzeby estetyczne. A w tym samym czasie szkola w Chotomowie peka w szwach. Urzednicy beda mieli remont budynku, i ladny widok z okna. A nasze dzieci CO?

Reasumujac, co mialem na mysli piszac o niesprawiedliwym podziale:

Inwestycje drogowe w Jablonnie nastapia bardzo szybko i na pewno. Za lasem tez szybciej i bedzie ich relatywnie wiecej. Inwestycje w Chotomowie i Dabrowie sa relatywnie nizsze, bardziej odlegle w czasie, i bardziej zalezne od dotacji zewnetrznych.
Inwestycji oswiatowych i sportowych u nas w ogole brak, mimo ogromnych potrzeb.
Krzysztof J
 
Posty: 537
Dołączył(a): 17 wrz 2006, o 20:45
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez szumski » 18 lip 2008, o 21:21

Najbardziej mnie wkurzają takie pozycje jak odwodnienie ul. Modlińskiej (700 000),

To jest miszczostwo świata. A co za bałwan tę ulicę zalał, robiąc na wariata chodnicki w ostatniej kampanii wyborczej? Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez agata122 » 21 lip 2008, o 20:43

No cóż panie budowlańcu,uważasz że ulica Modlińska jest zalewana ponieważ są położone chodniki? Ja myślałam że dzieje się to dla tego że jest tam dołek i wody opadowe nie mają ujścia bez odwodnienia.Chcę nadmienić że ulica ta była zalewana również wtedy gdy chodników nie było.Więc bałwan ,który zrobił mieszkańcom przysługę robiąc chodniki w żaden sposób ulicy zalać nie mógł o czym dobrze wiesz jako ekspert w sprawie budownictwa.Pozdrawiam Agata.
Avatar użytkownika
agata122
 
Posty: 699
Dołączył(a): 28 lut 2007, o 23:01
Lokalizacja: Jabłonna

Następna strona

Powrót do Polityczne dysputy...



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron