Kto zapłaci za destrukt?

Postprzez robertr » 1 lip 2010, o 15:23

szumski napisał(a):. Na tak wykonanym podłożu niczego zbudować się nie da!!! szczególnie kostkę wysadzi, na co mamy przykład na Os. Pogodne, gdzie destrukt uprzednio wysypany musiał być w całości usunięty.anie w błoto, wbrew logice nie jest niczym rozsądnym.


Destrukt nie jest materiałem pod kostkę i ten przykład niczego nie dowodzi. Przejechałem samochodem pewnie z milion kilometrów i wielokrotnie widziałem drogi robione zgodnie ze sztuką ogromnym kosztem (1 metr jakiegoś podkładu), które po roku miały olbrzymie koleiny. Widziałem też robione na zasadzie sfrezowania i nakładki wielokrotnie trwalsze. Może się nie znam ale ponowne dodawanie destruktu do przerobienia to proszenie się o dziury po roku od zrobienia drogi, zwłaszcza w polskich warunkach technologiczno laboratoryjnych. Np Chotomowska szczęśliwie została zrobiona minimalnym kosztem i dobrze się trzyma - była deptana od stuleci i szczęśliwie nie wykonywano podkładu od nowa - pewnie byłyby już niezłe koleiny. Gdyby na Pogodnej wylano asfalt to byłaby piękna trwała droga, zrobiona kilkukrotnie niższym kosztem. Wykonywanie jej w tak drogiej technologii uważam za skandal. Wielu mieszkańców katuje samochody po wertepach i błocie a tu funduje się takie drogi. Pogodna miała bardzo dobry podkład - robienie tam kostki to marnowanie pieniędzy.
I jeszcze jedno odkąd mam destrukt na swojej drodze to stan powietrza, zwłaszcza w takie dni jak dzisiejszy, znacznie się poprawił. Nie muszę wdychać różnych pylasto - ilastych zanieczyszczeń po każdym przejechanym samochodzie - czy ktoś to próbował przeliczać na zdrowie ?
Pozdr
robertr
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6 lis 2006, o 13:03
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 1 lip 2010, o 16:09

Destrukt nie jest materiałem pod kostkę i ten przykład niczego nie dowodzi

Napisałem "szczególnie" a destrukt nie jest materiałem dobrym pod żadną z nawierzchni.

A powiedz mi proszę, dlaczego nikt z dobrodziei nie podpisał się pod tymi drogami??? Nie było kierownika budowy, choćby majstra, inspektora nadzoru, kwitu noszącego znamiona protokółu odbioru? Nikogo kto by swoją wiedzą i uprawnieniami zawodowymi mógł zagwarantować jakość wykonania i użytych materiałów???

Pytanie: (kategoria: Drogi)
Szanowna Pani Wójt
1.Czy destrukt asfaltowy użyty do wyrównywania i naprawy dróg na terenie naszej gminy spełnia wymogi art. 10 ustawy Prawo budowlane? Proszę o udostępnienie mi deklaracji zgodności tego materiału.
2. Ile użyto tego materiału na terenie naszej gminy?
Pozdrawiam.
(Janusz Karmel, 16.12.2008 r.)
Odpowiedź:
Szanowny Panie Januszu,
W odpowiedzi na Pana pytania, destrukt nie był używany w obiektach budowlanych w rozumieniu wskazanego art. 10 ustawy Prawo budowlane.
Do naprawy nawierzchni dróg tłuczniowych i wzmocnionych kruszywem na terenie Gminy użyto 16 000 ton destruktu.

Jan Kujawa, Zastępca Naczelnika Wydziału Inwestycji i Rozwoju


Gmina 2 lata temu już stwierdziła że nic nie buduje a destrukt wozi na zupę.
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez GOUST » 1 lip 2010, o 19:07

szumski, jak bym powiedział tu się mylisz i mówię już Ci to setny raz, jak robisz herbatę nie czytaj instrukcji..robertr, ma więcej racji niż Ty. Gdyby nie pionierzy, tylko wyuczone roboty jak Ty, rządziły to dalej jeździło by się 20 km/h poza miastem, gdyż na początku motoryzacji taka prędkość uznawana była za szaleńczą. Może nawet się okazać że gmina Jabłonna znalazła tańszy sposób na utylizacje destruktu.
"nulla tenaci invia est via" - "Dla upartych nie ma nieprzejezdnych dróg"
Avatar użytkownika
GOUST
 
Posty: 445
Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 18:00
Lokalizacja: CHo-MO ??? CHOTOMÓW.

Postprzez szumski » 1 lip 2010, o 19:50

Może nawet się okazać że gmina Jabłonna znalazła tańszy sposób na utylizacje destruktu.

To biegusiem TU

Utylizuje się padlinę z rowów (krematoria) a destrukt podlega w 100% recyklingowi.
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez szumski » 2 lip 2010, o 07:16

Proszę przejrzeć budżety gminy z całych 4 lat. Co roku "drogi publiczne gminne" ~ 5,5 mln.
Dla porównania koszt remontu MODLIŃSKA - ZEGRZYŃSKA = 2,5 mln. Modlińska ma ~ 8m szer. w zakres wchodzą: krawężnikowanie na ławach betonowych, zatoczki, frezowanie, jakieś odwodnienia, nakładka w najnowszej technologii, itp. itd.

To ja się pytam: po jaką cholerę patenty na darmowy destrukt jak 2x2,5 jest 5!!!
Wychodzi dwie Modlińskie - Zegrzyńskie z pasami, zatoczkami, krawężnikami rocznie!!! 8m. szer. a nie 2 do 4 jak z destruktu i jeszcze pół bani zostaje na Leżenie Bykiem

To ja się pytam: jak destrukt jest za darmo to co? gmina map czytać nie umie i te 4x2-1=7 autostrad (Modlińska - Zegrzyńska) wybudowała w Koziej Wólce?, bo u nas ja ich nie widziałem.

Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez oli78 » 2 lip 2010, o 07:29

Witam,
Jak zwykle mam zapytanko czy może ktoś się orientuje co z remontem ul.Pięknej jakieś ustalenia terminy?
Z góry dziękuje za odpowiedz
oli78
 
Posty: 158
Dołączył(a): 16 cze 2010, o 09:23
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Marcin » 2 lip 2010, o 08:30

To pytanie powinieneś wysłać do Urzędu Gminy.

pozdrawiam,

Marcin
Marcin
 

Postprzez Ałek » 2 lip 2010, o 08:32

***
Ostatnio edytowano 18 lis 2010, o 09:50 przez Ałek, łącznie edytowano 1 raz
Ałek
 

Dziękuje Marcinie

Postprzez oli78 » 2 lip 2010, o 08:41

Do gminy nie wyślę zapytania tam wiedzą znacznie miej niż Państwo zainteresowani problemami, tudzież rewitalizacją naszego Chotomowa.
oli78
 
Posty: 158
Dołączył(a): 16 cze 2010, o 09:23
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez GOUST » 2 lip 2010, o 09:03

szumski napisał(a):Modlińska ma ~ 8m szer. w zakres wchodzą: krawężnikowanie na ławach betonowych, zatoczki, frezowanie, jakieś odwodnienia, nakładka w najnowszej technologii, itp. itd.


hm, szumski, podaj ilość... kilometraż tej drogi. Ile ona ma długości...zestawimy to z ilością ulic wykonanych metodą: destrukt, plus nakładka asfaltowa. Dalej mnie gryzie czy jest tam 8m. ale spokojnie....

8 * [odległość od ronda przy obi/modlińska/do ronda koniec obwodnicy] = X

5/4 * ;) Wszystkie ulice na których wykonano destruktowo-asfaltowe drogi = y

Potem proste porównanie:
2,5 do x
jak
5,5 do y

i wyjdzie która jest naprawdę tańszą metodą.
"nulla tenaci invia est via" - "Dla upartych nie ma nieprzejezdnych dróg"
Avatar użytkownika
GOUST
 
Posty: 445
Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 18:00
Lokalizacja: CHo-MO ??? CHOTOMÓW.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Polityczne dysputy...



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron