Kto zapłaci za destrukt?

Postprzez Ałek » 2 lip 2010, o 09:12

***
Ostatnio edytowano 18 lis 2010, o 09:50 przez Ałek, łącznie edytowano 1 raz
Ałek
 

Postprzez szumski » 2 lip 2010, o 09:19

hm, szumski, podaj ilość... kilometraż tej drogi.


Wykup se abonament, to będziesz miał dostęp DO WSZYSTKICH PRZETARGÓW W RP!!!
a nie wg. głoszonej przez siebie zasady "po taniości" rżniesz pasożyta.

i wyjdzie która jest naprawdę tańszą metodą.


Przesiądź się na hulajnogę, też taniej wyjdzie.
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Marcin » 2 lip 2010, o 10:26

Kazek,

Ja Tobie wódkę postawię, ale nie karm już trolla pliz.

pozdrawiam,

Marcin
Marcin
 

Postprzez Jendrula » 2 lip 2010, o 12:16

Po przeczytaniu wklojonych artykułów z linków jako laik w końcu dowiedziałem się "o co kaman" .
Po prostu wysypanie destruktu na zimno a potem przykrycie go asfaltem jest zabronione a powinno się go obrobić "na gorąco" i wtedy jako asfalt wylać zarówno na podkład jak i na wierzchnią warstwę. mam nadzieję iż dobrze zrozumiałem jak nie to porawcie mnie.
To troche jak z przepracowanym olejem silnikowym-wylać go nie można bo bardzo szkodliwy ale mozna go przerobic, oczyścić i wtedy jest super dodatkiem do nowych olejów silnikowych.(Lepszym niz produkcja czystego nowego oleju z ropy naftowej).
Czyżby z destruktem było to samo?
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez szumski » 2 lip 2010, o 13:01

TAK SIĘ KOŃCZY JEDNA Z DŁUGOTRWAŁYCH WOJEN O ŚRODOWISKO (wszystkim się wydawało, że o durnego zająca) - a tam ciut większe tuzy niż znajomy kabareciarz Tadzinka, ok. 60 posłów jest myśliwymi, kandydat na Prezydenta RP też. Lobby jakby ciut z innej półki, wojewoda przymknął oko to teraz Prokuratoria naliczy opłaty. Kilka KŁ już dostało i skończy się upadłością.
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Marcin » 2 lip 2010, o 14:33

Jendrula napisał(a):Po przeczytaniu wklojonych artykułów z linków jako laik w końcu dowiedziałem się "o co kaman". (...) To troche jak z przepracowanym olejem silnikowym-wylać go nie można bo bardzo szkodliwy ale mozna go przerobic, oczyścić i wtedy jest super dodatkiem do nowych olejów silnikowych.(Lepszym niz produkcja czystego nowego oleju z ropy naftowej). Czyżby z destruktem było to samo?


Tak, w uproszczeniu tak. Posługując się tym przykładem zrobiliśmy raban, że nasz nowy samochód zalewają olejem ze starej ciężarówki nie wiadomo skąd i po nocy a jeszcze uważają, że robią nam wielką przysługę. No to i podpaliliśmy im te kacze kupry i baran buniewicz ma teraz zagwozdkę: wziąć wszystko na siebie, czy umoczyć wójcinę Muniakową.

pozdrawiam,

Marcin
Marcin
 

Postprzez robertr » 3 lip 2010, o 06:46

Jendrula napisał(a):Po prostu wysypanie destruktu na zimno a potem przykrycie go asfaltem jest zabronione a powinno się go obrobić "na gorąco" i wtedy jako asfalt wylać zarówno na podkład jak i na wierzchnią warstwę. mam nadzieję iż dobrze zrozumiałem jak nie to porawcie mnie.



Podgrzewanie czegokolwiek to najczęściej produkcja dodatkowych WWA - silnie rakotwórczych. Zobacz np co zalecają dietetycy w sprawie smażenia, grilowania etc. Faktycznie asfalt zawiera jakieś ilości smołowatych WWA dość mało reaktywnych (czytaj szkodliwych), jeśli poleży on trochę to wszystkie jego składniki stają się jeszcze mniej reaktywne - tak Bóg skonstruował świat że wszystko dąży do równowagi, energie się wyrównują, chemicznie obojętnieją. Jeśli podgrzewamy asfalt to wywołujemy nowe procesy chemiczne, ponownie wprowadzamy energię, dodatkowo trujemy środowisko, produkujemy CO2 i inne świństwa związane z wytwarzaniem energii. Wg mnie wykorzystanie asfaltu jako podkład pod drogi to najbardziej ekologiczny sposób jego wykorzystania.
W wykonanych w Chotomowie drogach nie widzę kolein świadczących o złych właściwościach podkładowych destruktu. Dziury i pękania, natomiast mogą świadczyć o niewłaściwym przerobie dodanego destruktu do wylewanych mieszanek asfaltowych.
Pozdrawiam
robertr
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6 lis 2006, o 13:03
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 3 lip 2010, o 07:30

Jeśli podgrzewamy asfalt to wywołujemy nowe procesy chemiczne, ponownie wprowadzamy energię, dodatkowo trujemy środowisko


Pewnie masz dużo racji i dlatego WIOŚ w zarządzeniu uzasadnia:
Zabrania się odzysku lub unieszkodliwiania poza instalacjami lub urządzeniami spełniającymi określone wymagania


Dzisiaj w południe destrukt na drodze będzie miał 80~90 celsjuszy.

Czy mógłbyś mi wyświadczyć przysługę i przeczytać jak to się odbywa w wytwórniach mas?
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Marcin » 3 lip 2010, o 13:37

Robertr,

Posługujesz się sofizmatami, dlatego wnioski wydają Ci się prawdziwe, a nimi nie są. Po kolei:

robertr napisał(a):Podgrzewanie czegokolwiek to najczęściej produkcja dodatkowych WWA - silnie rakotwórczych.
Nieprawda. Podgrzewanie to wyłącznie zwiększanie poziomu energii. I efekty są przeróżne: od przemiany fazowej (np. H2O) do resublimacji. Najprościej: podgrzewanie wody nie wydziela WWA.

robertr napisał(a):Zobacz np co zalecają dietetycy w sprawie smażenia, grilowania etc.

Bezpodstawna opinia. Smażenie odbywa się w zupełnie innym środowisku i temperaturze, nie ma tu czego porównywać.

robertr napisał(a):Faktycznie asfalt zawiera jakieś ilości smołowatych WWA dość mało reaktywnych (czytaj szkodliwych), jeśli poleży on trochę to wszystkie jego składniki stają się jeszcze mniej reaktywne - tak Bóg skonstruował świat że wszystko dąży do równowagi, energie się wyrównują, chemicznie obojętnieją.

Nieprawda. Zanim będziesz bezpodstawnie bagatelizował WWA w asfalcie, najpierw poczytaj fachowców, zacznij od tego: http://www.ciop.pl/5834.html

robertr napisał(a):Jeśli podgrzewamy asfalt to wywołujemy nowe procesy chemiczne, ponownie wprowadzamy energię, dodatkowo trujemy środowisko, produkujemy CO2 i inne świństwa związane z wytwarzaniem energii.

Nieprawda, to czystej wody bzdura. Podgrzewając asfalt nie wywyołujesz nowych procesów chemicznych, tylko umożliwiasz przemianę fazową, min. odparowywanie, obecnych w asfalcie WWA. A CO2 nie jest świństwem, jest zwykłym związkiem chemicznym, który produkujesz także czytając ten tekst i oddychając. I co ma wspólnego wytwarzanie energii z destruktem w Jabłonnie?

robertr napisał(a):Wg mnie wykorzystanie asfaltu jako podkład pod drogi to najbardziej ekologiczny sposób jego wykorzystania.

Nieprawda. Kazek już ci to tłumaczył wcześniej: po pierwsze asfaltu nie wykorzystuje się jako "podkładu pod drogi", tylko jako warstwę ścieralną drogi. Po drugie nie mówimy o asfalcie, ale o destrukcie. I po trzecie destrukt jest zaledwie półproduktem, zabronionym do używania bez recyclingu. Więc całe to wnioskowanie jest błędne.

robertr napisał(a):W wykonanych w Chotomowie drogach nie widzę kolein świadczących o złych właściwościach podkładowych destruktu.

Bezpodstawna opinia. Za Generalną Dyrekcją Dróg Publicznych: Koleina - odkształcenie przekroju poprzecznego pasa jezdni wzdłuż kierunku ruchu pojazdów, w śladach najczęstszych przejazdów kół samochodowych, spowodowane odkształceniem lepko-plastycznym warstwy lub warstw bitumicznych lub odkształceniem warstw nośnych nawierzchni lub obydwoma rodzajami tych odkształceń.. Oznacza to, że destrukt nie ma związku z koleinami - poprawnie przetworzony destrukt będzie zaledwie jednym ze składników warstw nośnych nowej drogi. Za koleiny odpowiada zaś nacisk na wartwę bitumiczną, to, którą widzisz na wierzchu.

robertr napisał(a): Dziury i pękania, natomiast mogą świadczyć o niewłaściwym przerobie dodanego destruktu do wylewanych mieszanek asfaltowych.

Nieprawda. Destruktu nie dodaje się do wylewanych mieszkanek asfaltowych, można go wykorzytywać w zupełnie inny spośob i w innym etapie budowy drogi, szczegóły znajdziesz powyżej.

Zbierając do kupy: przeczytaj wątek z destruktem raz jeszcze, bo bez tej wiedzy szerzysz ciemnogród. Ludzie poświęcili na zrozumienie tematu wiele lat swojej pracy czy studiów (mamy na tym wątku inżynierów i praktyków), a pisząc swoje wnioski wprowadzasz miszkańców Jabłonny w błąd.

pozdrawiam,

Marcin
Marcin
 

Postprzez szumski » 5 lip 2010, o 08:26

I o co było kopie kruszyć???
Gmina ogłasza przetarg na:
Bieżące utrzymanie dróg gminnych . W punkcie 5 Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, gmina podobiecuje się wszystkim zwolennikom, że miętka nie jest i położy destrukt :hah: SIWZ str. 22
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Polityczne dysputy...



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron