sosek2 napisał(a):Nowy klient raczej nie ma szansy na taka cenę ?
Tego nie powiedziałem, ale uproszczony rachunek ekonomiczny wskazuje, że raczej nie. Koszt pozyskania nowego klienta (wydatki na komunikację do Ciebie i pracę ludzi) to jakaś kwota, wydawana przy każdym z nas. Ten wydatek jest amortyzowany w miesiącach współpracy. Jeśli średni czas trwania umowy wynosi dajmy na to 3 lata, to raczej nie zejdą tak nisko dla nowego Klienta jak dla klienta, którego koszt już ponieśli i zamortyzowali, ergo Stary, odchodzący klient to klient o wyższej marży (bardziej dochodowy) niż nowy. Trudno w to uwierzyć, prawda?
W skrócie: nowy ma gorzej, niestety. Podobnie z czasem trwania umowy: inaczej podejdą do Klienta po 2 lata współpracy, inaczej po 10-ciu. Chyba że doczekasz do jakiejś promocji, ale to narzędzie w ochronie chyba nie istnieje
pozdrawiam,
Marcin