Osiedle Hepi - Trasa Mostowa

Nasze lokalne społeczności.

Postprzez ania » 10 sty 2008, o 15:51

Klękajcie narody ,znów ma racje.
ania
 

Postprzez F.K.Niepłacz » 10 sty 2008, o 16:46

szer-szeń napisał(a): idąc tym torem rozumowania ,można zapytać

Po co kupowaliście działki w szczerym polu,jak wiadomo było,że na wiosnę i w zimę będą problemy z powodu braku dojazdu?


Albo można zapytać: po co sie urodziliście, skoro wiadomo, że będziecie chorować i kiedyś umrzecie. To proszę teraz nie łazić po lekarzach i nie domagać się, żeby Was uzdrawiali.
F.K.Niepłacz
 
Posty: 168
Dołączył(a): 22 sie 2007, o 11:28

Postprzez F.K.Niepłacz » 10 sty 2008, o 16:50

Jarosław Waszkiewicz napisał(a):Do cholery, patrzcie na inne kraje i się uczcie.

Jestem za! Uczcie się zwłaszcza, że nie należy budować ani kupować domów obok planowanej autostrady...
F.K.Niepłacz
 
Posty: 168
Dołączył(a): 22 sie 2007, o 11:28

Re: Będziemy na spotkaniu Alternatywa dla Chotomowa

Postprzez Jarosław Waszkiewicz » 10 sty 2008, o 17:18

[quote="Mariusz Grzybek"]
Będziemy na Waszym spotkaniu w piątek.


Dzięki chłopaki. Oto kilka innych argumentów:

budowa proponowanej Trasy Mostowej:
· doprowadzi do odizolowania miejscowości od terenów leśnych stanowiących zielone płuca dla mieszkańców oraz terenów rekreacyjnych; trasa stanowić będzie barierę dla swobodnej migracji ludzi i zwierząt,
· doprowadzi do degradacji oraz zanieczyszczenia tychże terenów oraz pogorszenia warunków życia mieszkańców w jej okolicy,
· wprowadzi do miejscowości/gminy ruch drogowy, który do tej pory wykorzystywał inne połączenia komunikacyjne, a przez to zwiększy wszelkie uciążliwości związane z ruchem drogowym,
· doprowadzi do powstania nowego zagrożenia bezpieczeństwa oraz problemów, od których ten obszar gminy Jabłonna był do tej pory wolny – krzyżowania się dwóch tras komunikacyjnych z dużym natężeniem ruchu,
· nie rozwiązuje istniejących problemów komunikacyjnych (służy ruchowi tranzytowemu), a powoduje nowe problemy komunikacyjne o skutkach trudnych do oszacowania: korki na dojazdach do skrzyżowań, ucieczka ruchu na nieprzystosowane drogi o niższej kategorii, zablokowanie wyjazdów z osiedli w godzinach szczytu, itp.
nie ma uzasadnienia ekonomicznego ani ruchowego w związku z planami budowy drugiej części obwodnicy Jabłonnej oraz istnieniem dróg dojazdowych takich jak ulica Chotomowska.
Jarosław Waszkiewicz
 

Postprzez szumski » 10 sty 2008, o 18:43

Czy teren oznaczony tu: http://www.jablonna.pl/gmina/pliki/plan ... entarz.htm
przez C12.UO (teren zabudowy usług oświaty) nie spełniałby warunków dla lokalizacji inwestycji postulowanych tu:
aby w nowej lokalizacji powstało centrum edukacyjno-kulturalne (szkoła z boiskiem, halą sportową, biblioteka publiczna i dom kultury z aulą, który byłby również zapleczem dla szkoły). Takie połączenie obiektów w jednym miejscu, również z osobnymi wejściami, zwiększyłoby ich funkcjonalność i możliwości.
a jeszcze i na park wodny zostałoby miejsce?

Oprócz zablokowania lokalizacji trasy mostowej, do czego mam stosunek obojętny, zablokujecie uchwalenie MPZP czyli inwestycje w ogóle. Myślę, że przy funkcjach jakie obaj Panowie pełnicie było dosyć czasu na to śmieszną hucpę. Teraz dajcie się wypowiedzieć ludziom, którzy są stronami w postępowaniu. Na te śmieszne wiece będziecie mieli czas w postępowaniu o wydanie decyzji na lokalizację inwestycji celu publicznego. Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez agata122 » 10 sty 2008, o 20:58

Na wniosek mieszkańców rada sołecka zbierała podpisy za szybkim utworzeniem trasy mostowej .Zebrano wówczas ok 700 podpisów.
Rozumiem że każdy chce w swoim sąsiedztwie mieć ciszę i spokój.
My mieszkańcy wschodniej Jabłonny również byliśmy zdruzgotani faktem że obwodnica Legionowa będzie przebiegać pod naszymi oknami argumenty mieliśmy dokładnie takie jak wy.
Obwodnicę wybudowano mimo protestów mieszkańców.Zaplanowana była 40 lat temu gdzie rosło wówczas zborze i pomidory.Mimo mocno zurbanizowanego terenu inwestycję przeprowadzono.
Avatar użytkownika
agata122
 
Posty: 699
Dołączył(a): 28 lut 2007, o 23:01
Lokalizacja: Jabłonna

Postprzez szumski » 10 sty 2008, o 21:08

Sołtyska ja myślę, że szkoda gadać. Studium uwarunkowań, gdzie już musiała być trasa jest w formie uchwały rady, przystąpienie do sporządzenia MPZP jest w formie uchwały rady. Teraz okazuje się, że rada nie wiedziała co uchwala rada i będzie wiecować przeciwko radzie. Toż to przekracza granice śmieszności i kompromitacji na własne życzenie. Nie daj się wciągnąć w śmieszne dyskusje o ptaszkach i traszkach. Pozdr.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez PiVi » 10 sty 2008, o 23:10

szer-szeń napisał(a): idąc tym torem rozumowania ,można zapytać

Po co kupowaliście działki w szczerym polu,jak wiadomo było,że na wiosnę i w zimę będą problemy z powodu braku dojazdu?



No to odpowiadam:
Kupowałem w szczerym polu, żeby nie mieć trasy mostowej za oknem.
A jak mam problem z wyjazdem - to sobie SAM odśnieżam,
albo łopatą, albo z sąsiadami, a jak trzeba traktorek czeka w garażu
by go odpalić i odśnieżyć.
Proste ?
Proste !


F.K.Niepłacz napisał(a):Albo można zapytać: po co sie urodziliście, skoro wiadomo, że będziecie chorować i kiedyś umrzecie. To proszę teraz nie łazić po lekarzach i nie domagać się, żeby Was uzdrawiali.


Hmm.. tutaj w ogóle nie widzę związku :
chodzenie do lekarza z pikietowaniem od dawna zaplanowanej drogi która ułatwi życie
połowie gminy i tysiącom spoza tylko dlatego, że obok tej trasy z własnej/nieprzymuszonej trasy zdecydowałem/zdecydowałam się zamieszkać.
Zrozumiałbym gdyby nagle z tego i owego ktoś zaplanował drogę przecinającą
osiedle na pół gdzie od 2 pokoleń mieszkają ludzie.
Nawet sam pomachałbym transparentem.
Tutaj mamy przykład drogi zaplanowanej "prawie" w szczerym polu w okół
której to planowanej trasy powstały osiedla i pobudowano domy.



Mówiąc wprost - trasa mostowa jest potrzebna.
Zaplanowana była od X lat - każdy kto budował/kupował/decydował się zamieszkać
tam gdzie mieszka - miał możliwość sprawdzenia tego i owego.
To że tego nie zrobił - pretensje do samych siebie.
Dla mnie- im szybciej ta trasa powstanie - tym lepiej.
Każdy protest tylko opóźnia moment w którym przelecę się po nowiutkim asfalcie
i wydłuża czas który będę spędzał w korkach próbując się wydostać z Chotomowa.
(biorę pod uwagę zwiększającą się ilość mieszkańców i ich pojazdów).


Piotr 'PiVi' Engelbrecht
TAKIE SA MOJE ZASADY!
Jesli sie Wam nie podobaja mam tez inne...
Obrazek
Avatar użytkownika
PiVi
Site Admin
 
Posty: 497
Dołączył(a): 15 wrz 2006, o 10:17
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Assessander » 11 sty 2008, o 15:41

Jarosław Waszkiewicz napisał(a):
Assessander napisał(a):no generalnie maamoniowa masz rację, no cóż trasa ta jest po prostu potrzebna.


Nie chciałem odpowiadac na pierwszy komentarz – dyskusja schodzi do poziomu wywołującego wymioty. Tym niemniej dla wszystkich czytających ten wątek uprzejmie wyjaśniam.
Jestem przeciwny rozpoczynaniu dyskusji społecznej na temat dużego projektu drogowego od stwierdzania, iż droga ta jest w planach od dziesiątek lat, a w związku z tym jest najbardziej konieczna i jest najlepszym sposobem na wykorzystanie naszych podatków. Otóż w każdym cywilizwanym świecie tak nie jest. Projekt budowy drogi i mostu należy do grupy najbardziej uciążliwych inwestycji, wszyscy decydenci (lokalni i regionalni) są więc mu przeciwni (obowiązkowo inaczej nioe zostaliby wybrani). Do promotora budowy tej drogi należy przekonanie społeczeństwa (w dialogu), że nie ma innego rozwiązania problemów komunikacyjnych – że wszystko zostało zrobione w innych obszarach. W przypadku Trasy Mostowej i budowy mostu tak po prostu nie jest.
Jestem codziennie dojeżdżającym do Warszawy i pytam co władze Warszawy we współpracy z władzami lokalnymi zrobiły dla poprawienia połączeń kolejowych na linii legionowskiej – jest coraz gorzej (mam nadzieję, że to przejściowe z uwagi na modernizację linii). Szczerze, nie znam drugiej stolicy europejskiej z gotową linią kolejowej (wysokoprzepustową) tak niewykorzystaną – przecież metro w wielu miastach kursuje po torach kolejowych, a do tunelu wjeżdża w centrum. Popatrzcie na Wisłę – gdzie jest tramwaj wodny, który byłby najtańszym rozwiązaniem – jest stosowany wszędzie, gdzie rzeka stanowi naturalną linię komunikacyjną. Do cholery, patrzcie na inne kraje i się uczcie. Most z trasą mostową to będzie piąta wysokoprzepustowa przeprawa przez Wisłę dla północnej Warszawy (Nowy Dwór, Jabłonna, Most Północny, Trasa Toruńska po modernizacji na drogę ekspresową i Most Krasińskiego) – pytam się po co i za jakie pieniądze.
Na koniec trochę o samym wpływie na gminę. Mieszkam w jednym z najpiękniejszych rejonów gminy, na razie wolnym od uciążliwości komunikacyjnych – dlatego właśnie tu zamieszkałem. Trasa to wszystko zniszczy, a Jabłonna otoczona ze wszystkich stron drogami rozwiązującymi problemy innych umrze, bo nikt nie będzie tu chciał mieszkac.


Drogi Jarku
szczerze powiem teza wyższości transportu publicznego nad rozwojem drogownictwa stanowi swego rodzaju rewolucję w dotychczasowym rozumowaniu zaspokojenia potrzeb transportowych nowoczesnych społeczeństw. Oczywiście wdrożenie programu o którym raczyłeś się szeroko wypowiedzieć jest możliwe pod warunkiem zrobienia odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej takiej jak, drogi, mosty, kolej, uregulowanie rzeki.
Powiedz mi zatem, jak zamierzasz uprawiać regularną żeglugę po Wiśle która latem ma stan poniżej 1 m głębokości, od kiedy most w NDM jest wysoko przepustowy (widziałeś go ) po jednym wąskim pasie w każda stronę, (no chyba że mówisz o moście w Zakroczymiu na 7 , ale ten od najbliższego czynnego mostu w Warszawie oddalony jest o bagatela 40 km. Więc o czym w ogóle mówisz. Twierdzisz, że mosty w Warszawie też są wielkoprzepustowe, owszem były w latach 70-60 kiedy na drogach było 1/3 obecnych samochodów.
Całe Twoje stanowisko oparte jest na obłudnym egoizmie, polegającym na tym żeby budowali, ale innym pod oknem. Dodam tylko że w cywilizowanych krajach są drogi po 7-10 pasów w jednym kierunku biegnące obok osiedli mieszkaniowych, estakady są wybudowane tak, patrząc z okna 3 pietrze widzisz je z odległości 50 metrów. oczywiście nie chcę popadać w skrajności ale skoro powołujesz się na cywilizację z rozważ jaki dystans dzieli polską infrastrukturę od zachodniej.
Kupiłeś chatę w strefie oddziaływania planowanej inwestycji, albo zrobiłeś to nieświadomie i teraz próbujesz storpedować plany innych, albo po prostu nie wiedziałeś że warto o to zapytać. Cała sprawa zaczyna mi pachnieć trochę smrodem WOW przez Wesołą, gdzie urzędnicy ministerstwa OŚ nagle zapragnęli ratować jakiegoś żuczka i przerzucili przez przypadek trasę z dala od swych okien. Żal mi takich ludzi . dobra nara róbta co chceta

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/jaka ... _9259.html

oczywiście zbieżność nazwisk może ;) być przypadkowa
Assessander
 

Postprzez PiVi » 11 sty 2008, o 18:25

Assessander napisał(a): Kupiłeś chatę w strefie oddziaływania planowanej inwestycji, albo zrobiłeś to nieświadomie i teraz próbujesz storpedować plany innych, albo po prostu nie wiedziałeś że warto o to zapytać. Cała sprawa zaczyna mi pachnieć trochę smrodem WOW przez Wesołą, gdzie urzędnicy ministerstwa OŚ nagle zapragnęli ratować jakiegoś żuczka i przerzucili przez przypadek trasę z dala od swych okien. Żal mi takich ludzi . dobra nara róbta co chceta

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/jaka ... _9259.html

oczywiście zbieżność nazwisk może ;) być przypadkowa


Assesander - chyba Cię polubię- nie ma to jak nazywać rzeczy po imieniu.

Co do linka który dałeś:

Gdzie ci kierownicy ...
Eksperci drogowi obawiają się, że może zabraknąć rąk do pracy. – Widzimy ten problem – nie ukrywa Jarosław Waszkiewicz, p.o. dyrektora Krajowego Programu Budowy Dróg i Autostrad w Ministerstwie Transportu. – Faktycznie zaczyna brakować fachowców, ale mamy nadzieję, że uda się skutecznie przeciwdziałać temu zagrożeniu. Myślimy nawet o otwarciu rynku pracy w Polsce dla Ukraińców i innych nacji, którzy z powodzeniem mogą zastąpić rodzimych fachowców.


Taka mała złośliwość...

Jeżeli zbieżność nazwisk nie jest przypadkowa (pierwszy zwrócił na to uwagę Kazek)- to kolega ma duże doświadczenie w (nie)budowaniu dróg - w końcu w rządzie PiS Jarosława Kaczyńskiego byli najlepsi fachowcy.
Ile wybudowali autostrad ? 6km ?


Pozdrawiam,

Piotr Engelbrecht
TAKIE SA MOJE ZASADY!
Jesli sie Wam nie podobaja mam tez inne...
Obrazek
Avatar użytkownika
PiVi
Site Admin
 
Posty: 497
Dołączył(a): 15 wrz 2006, o 10:17
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Osiedla Jabłonowskie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron