Leśna 17F

Nasze lokalne społeczności.

Leśna 17F

Postprzez ton » 28 paź 2008, o 09:53

Witam serdecznie.
Proponuję, aby tutaj wymienić się spostrzeżeniami na temat naszych mieszkań, bloku i całego otoczenia. Nie wiem ilu z nowych mieszkańców tu zagląda, ale mam nadzieję, że z każdym dniem będzie ich coraz więcej.

Ostatnio pojawiły się propozycje dotyczące montażu domofonów. Myślę, że takie sprawy jak domofon są potrzebne, jednak przed ich montażem i instalacją należy zrobić kilka istotnych rzeczy. Po pierwsze musimy już mieć własną Wspólnotę - gdyż to wspólnota zakupi te domofony i zapłaci za ich montaż i utrzymanie. Po drugie, warto to robić dopiero po tym jak większość mieszkańców się wprowadzi, gdyż do tego czasu drzwi i tak będą otwarte, a po bloku będzie się kręciło dużo ludzi z ekip wykończeniowych. Po trzecie musimy odebrać mieszkania, bo z tym chyba jest cienko i wiele osób jeszcze ich nie odebrało. Dzisiaj rano jeszcze brama wjazdowa przed naszym blokiem była, więc wygląda na to, że B-S jeszcze pilnuje naszych mieszkań, chociaż pewnie niedługo przestanie bo już pojawia się trochę ekip remontowych i pewnie nie będą chcieli brać za nich odpowiedzialności.

Dodatkowo, musimy jeszcze zakupić skrzynki pocztowe, bo jak pewnie już zauważyliście nie ma ich w naszych klatkach. Przy okazji musimy już pomyśleć o zakupie piasku i soli do posypania chodnika jak przyjdzie zima, oraz o tym kto i za ile będzie odśnieżał.

Jeśli chodzi o nasze mieszkanie, to jesteśmy zadowoleni i już zaczynami prace wykończeniowe. Planujemy się przeprowadzić przed końcem listopada.

Czy wiecie kto jest w Zarządzie naszej wspólnoty, bo nie mogę znaleźć nigdzie ostatecznych informacji?
Avatar użytkownika
ton
 
Posty: 311
Dołączył(a): 10 sty 2008, o 15:01
Lokalizacja: JABŁONNA

Postprzez mod333 » 28 paź 2008, o 16:16

Witam
nie jestem co prawda mieszkańcem nowego bloku, ale sąsiedniego, i pozwolę sobie zwrócić uwagę na kilka spraw, przede wszystkim to gratuluję nowego mieszkania. Z drugiej strony dziwi mnie fakt braku skrzynek na listy i propozycji ich zakupu przez wspólnotę, to obowiązek inwestora czyli firmy BS, domofon to standard wyposażenia więc dlaczego macie za niego płacić tak jak np. 17E. Wspólnota powstanie jak zostanie podpisany pierwszy akt notarialny a potem musi się odbyć zebranie i wybór zarządu lub zarządcy. Do tego momentu to inwestor musi dbać o sprzątanie, sól, żarówki itd. Chyba że macie akty notarialne i wybrany zarząd bez zebrania, a to już inna sprawa. Wg mojej oceny placu budowy to pewnie nie ma jeszcze pozwolenia na użytkowanie, więc tez i ostatecznych aktów notarialnych. Nie dajcie się wpuścić w maliny jeżeli te formalności nie zostały jeszcze załatwione. BS będzie chciał się jak najszybciej Was pozbyć i zakłada że zapomnicie tez o gwarancjach i rękojmi.
Pozdrawiam
mod333
 

Postprzez ton » 28 paź 2008, o 21:45

Z drugiej strony dziwi mnie fakt braku skrzynek na listy i propozycji ich zakupu przez wspólnotę, to obowiązek inwestora czyli firmy BS
Szukałem różnych przepisów na ten temat, ale znalazłem tylko informację, że za to odpowiada wspólnota(lub spółdzielnia jeśli taka istnieje).
domofon to standard wyposażenia więc dlaczego macie za niego płacić tak jak np. 17E.
Tutaj również poprosiłbym o jakieś szczegóły bo nie mogę nigdzie doszukać się tego.
Wspólnota powstanie jak zostanie podpisany pierwszy akt notarialny a potem musi się odbyć zebranie i wybór zarządu lub zarządcy. Do tego momentu to inwestor musi dbać o sprzątanie, sól, żarówki itd.
Zgadza się i tak jest u nas. Tylko do tego czasu B-S pobiera opłatę za administrowanie, która nie jest taka mała jak była gdy administrował w bloku E, więc to nam zależy na tym by jak najszybciej założyć wspólnotę. Akty notarialne powinny być podpisywane pod koniec listopada (tak myślę).
Avatar użytkownika
ton
 
Posty: 311
Dołączył(a): 10 sty 2008, o 15:01
Lokalizacja: JABŁONNA

Postprzez mod333 » 29 paź 2008, o 14:06

Witam
nie spotkałem się jeszcze z sytuacją aby gdzieś w nowym budynku mieszkańcy musieli kupować skrzynki na listy. Może będą jeszcze zainstalowane. Idąc za tematem to właściciel odpowiada za te "Urządzenia" a jest nim obecnie BS. Co do domofonów to szanujący się developer instaluje od razu system. Ale zawsze przerzucając to na wspólnotę może trochę zaoszczędzić. Co do aktów to faktycznie jeżeli tak szybko się zaczną to można pogratulować operatywności. Pozdrawiam
mod333
 

Postprzez ton » 29 paź 2008, o 14:58

Dopytywałem się "po znajomych" i podobno przepisy co do montażu skrzynek się zmieniły ostatnimi czasy i teraz deweloper nie musi ich montować. Niestety nikt nie jest w stanie podać mi konkretów na ten temat. W moim guglu też nie mogę się tego doszukać.
Avatar użytkownika
ton
 
Posty: 311
Dołączył(a): 10 sty 2008, o 15:01
Lokalizacja: JABŁONNA

Postprzez szumski » 29 paź 2008, o 15:10

Teraz to są "euroskrzynki". Poczta swoje zdjęła bo dostęp do skrzynek muszą mieć wszyscy operatorzy. Skrzynki zapewnia administrator - zarządca budynku. Wiadomość pewna, z Dyrekcji Gen. PPUP Poczta Polska ;-) Pozdrawiam JK
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez stary-nowy » 30 paź 2008, o 01:05

Witam przyszłych sąsiadów :)

Jako przyszły lokator G nie ukrywam, że z ciekawością patrzę na doświadczenia przy zasiedlaniu F. Co do skrzynek, to faktycznie "euro-śmietnik" zapewnia zarządca nieruchomości we własnym zakresie, co nie oznacza, że developer nie powinien tego zrobić sam - ja przynajmniej nie słyszałem, że skrzynki ma sobie wspólnota sama założyć. Domofony natomiast niestety tak. Domofony w sumie powinny być w cenie, trochę mi się nie podoba takie przerzucanie kosztów na wspólnotę, dobrze że chociaż instalacja jest pod domofon. Z drugiej strony będzie się miało wybór co założyć.

pozdrawiam serdecznie wszystkich obecnych i przyszłych mieszkańców :)
stary-nowy
 

Postprzez Kawka » 19 lis 2008, o 17:58

Hej!

jestem ciekawa jak wyglada u Was sprawa odbioru mieszkan i załatwianie spraw z tym zwiazanych.
Jezeli chdzi o mnie to ja odbieram lokal dopiero w przyszl tyg bo BS mial duuuzo do poprawy. :(

Jak mozecie to podzielcie sie swoim doswiadczeniem z zalatwianiem wszytskich papierkow np. gaz, prad...od czego zaczac i tak dalej...


Z gory dziekuje i pozdrawiam,

Kawka
Kawka
 

Postprzez ton » 20 lis 2008, o 13:34

Wpierw należy załatwić prąd (ZEW-T ul. Marszałka J.Piłsudskiego 31A, Legionowo). Wszystkie papiery potrzebne do tego dostaniesz od dewelopera. Możesz się zapytać, czy już nie mogliby ich dać, bo na prąd można czekać tydzień lub dwa.

Jak będziesz miała prąd to możesz uruchomić gaz - wszystkie dokumenty od dewelopera i do gazowni (Mazowiecka Spółka Gazownictwa ul. Kolejowa 32, Legionowo). Znowu trzeba trochę poczekać. Być może, można to zrobić jednocześnie z prądem. W każdym razie bez prądu nie uruchomisz pieca gazowego w mieszkaniu.

Jeśli nie masz czasu w ciągu dnia, to najlepiej zadzwonić do poszczególnych biur i dowiedzieć się w jakich godzinach można składać dokumenty.

Pozdrawiam i powodzenia!
Avatar użytkownika
ton
 
Posty: 311
Dołączył(a): 10 sty 2008, o 15:01
Lokalizacja: JABŁONNA

Postprzez dtr » 20 lis 2008, o 15:07

Kawka powinnas dostac papiery konieczne do zalatwienia gazu i pradu juz podczas odbioru nawet gdy ten nie powiodl sie z powodu usterek/wad (odbior warunkowy lokalu).
U mnie tez bylo troche rzeczy do poprawienia ale caly komplet papierow dostalem podczas odbioru i od razu uderzylem do gazowni i do ZEW-T po prad, na gaz czekalem ok 1,5 tygodnia a na prad 3 tygodnie ale spowodowane bylo to tym ze w systemie "zagubil" im sie moj wniosek i gdybym do nich nie zadzwonil po 2 tygodniach pewnie do dzisiaj niemialbym pradu :)

pozdrawiam i zycze szybkiego odbioru i zalatwienia mediow !
dtr
 

Następna strona

Powrót do Osiedla Jabłonowskie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość