Igor Krajnow

21 listopada to termin wyborów samorządowych, tego dnia wybierzemy 15 radnych i wójta gminy. Debata dotyczy wyborów i kandydatów z punktu widzenia ich przydatności do pełnienia przyszłej funkcji (czyli ich predyspozycji, osiągnięć i wpadek jakie mieli).

Postprzez Olena » 20 paź 2010, o 16:25

Igor Krajnow napisał(a):No to strzeliłem byka :-(


Nie przejmuj się, większość ludzi nie ma tej świadomości. A ci, którzy mają, nie chcą podawać takich informacji do żadnego urzędu bo np. mieszkają w nieoddanych do użytku budynkach albo boją się... tylko nie wiem czego - podatku od wzbogacenia? ;). I w ten sposób podatki zamiast zasilać budżet gminy, w której ktoś mieszka trafiają do gminy, z którą łączy człowieka tylko meldunek.
Chociaż w przypadku naszej gminy to może i dobrze - mniej się zmarnowało... :razz:
Avatar użytkownika
Olena
 
Posty: 407
Dołączył(a): 18 paź 2006, o 19:41
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Marcin » 20 paź 2010, o 16:32

Olena napisał(a):(...) w przypadku naszej gminy to może i dobrze - mniej się zmarnowało... :razz:


Ten argument mnie rozłożył :) Jestem fanem Oleny!

Marcin
Marcin
 

Postprzez Jendrula » 20 paź 2010, o 19:30

Igor!
Proponuję zakończyć temat ZTM bo nie dojdziemy do konsensusu. Po prostu jako mieszkańca interesuje mnie dojazd do miasta zorganizowany w sensowny sposób, jeśli płacimy 1200000 za ten pożal się Boże autobusik to może sami załóżmy firemkę z busikiem i woźmy pasażerów za tą kasę +oczywiście wpływy z biletów.
Fanem Transludu nie jestem ale oni działają komercyjnie i łapy po jałmużnę nie wyciągają. To że ZTM nie jest firmą komercyjną to widać po jakości świadczonych usług oraz po sposobie zarządzania np 503 z powodu zamknięcia ulicy na Tarchominie (budowa MP) robi pętlę po osiedlu ok 1,5 km by zrobić następny przystanek w odległości 400m od poprzedniego, stojąc w tym czasie w porannym korku około 10 minut! a mogłby pojechać najprostszą drogą ale to... nie firma komercyjna więc nikt się z kosztazmi nie liczy.
Proponuję przetarg na dopłaty do podobno nierentownych przewozów podmiejskich (szef Transluda smieje się z tego "deficytu") i określenie kiedy mają jeździć i jakie busy (niepełnosprawni też muszą się dostać do Wawy).
Co do współpracy z prywatnymi przewożnikami- do Łomianek jeździ prywaciarz z umową z ZTM więc można, tylko trzeba wyjść ze schematów myślenia "komunalnego przedsiębiorstwa".
Może da się coś zaoszczędzić na nocnej linii- sorki jeśli stać kogoś na imprezowanie to może zapłacić np nie 5 zł a 15-25 zł za dojazd nocnego busa bo to i tak taniej niż taxi.
Szkoda że z ludzmi z PO trzeba dyskutować o wyższości reguł rynkowych nad socjalizmem :(
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Jendrula » 20 paź 2010, o 19:38

robertr napisał(a):Zastanawiam się czy HGW w Warszawie wpadnie na pomysł, ażeby zastąpić nierentowny ZTM jakimiś tańszymi i bardziej operatywnymi przewoźnikami. Np każda linia autobusowa w Warszawie mogłaby być zastąpiona jakimiś lokalnymi Transludami.
Akurat wspólny bilet miesięczny to powaźny atut Chotomowa, podnoszący jego atrakcyjność. Jeżeli jedynym kryterium wydatkowania pieniędzy byłaby opłacalność to powinno się zrezygnować np z budowy autostrad.
Może w ramach jednej partii negocjować ceny z HGW, a nie wymyślać jakiś nowych przewoźników, choć potrafię zrozumieć jakieś lokalne sentymenty..........
Moja córka za bilet miesięczny ulgowy na 4 kilometrowej trasie Transludem do Legionowa płaci 80 PLN miesięcznie.
Znam takich, których dojazd pod Piaseczno - bilet miesięczny [b]normalny[/b z Chotomowa kosztuje 90 PLN miesięcznie (bilet trzymiesięczny).


RObert! wspolny bilet to atut ale nie swietosc- trzeba wywazyc co nam sie oplaca, co do autostrad to nie patrz na polskie rozwiazania bo autostrad malo u nas i najdrozsze w EU a innym i budowa sie oplaca i to pomomo nizszych oplat za przejazd (Włochy, Austria-same dgogie gorskie autobahny z licznymi mostami i tunelami), Płacą tam pracującym na budowie i przy obsłudze drogi 4-5 razy więcej niż pracownikom obsługującym nasze drogi i jeszcze opłaty mają niższe! I nadal im się opłaca! To nasz system powoduje że płacimy dużo, droga w remoncie (polecam "autostradę" Katowice-Kraków) i jescze podobno operator dokłada do interesu!
Poza tym ja mam kasę żeby płacić rzeczywistą cenę za bilet do WAWY, więc nie potrzebują dotacji- za to znam parę osób które powinny dostać 100% zwrotu kosztów dojazdów, może sponsorujmy NASZYCH PASAŻERÓW a nie przewoźników? :D
Odebrać dotację do biletu JENDRULI!!!! :hah:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez robertr » 20 paź 2010, o 20:47

Jędrula Czemu chcesz kończyć wątek komunikacji?
Ten kandydat nie obiecuje oczyszczalni ani szkoły, mówi o realnych sprawach.
Zwracam uwagę - poruszył temat parkingu przy stacji kolejowej. Wg mnie komunikacja lokalna powinna koncentrować się na dowożeniu ludzi do PKP - również ludzi ze wsi za lasem. Wygląda na to że ten rodzaj komunikacji ma najlepsze perspektywy, Już obecnie w Legionowie przy stacji parkuje pewnie ze 300 samochodów i dość ciężko znależć miejsce. Często korzystam z PKP i parkuję w Legionowie, wolałbym w Chotomowie. Obseruję, że podróżni blokują parking np przed pocztą i w innych dziwnych miejscach. Mam nadzieję że w planach jest jakiś parking przy stacji. Zobacz jakie rozwiązania są w Paryżu i okolicach- tam też wszystko koncentruje się wokół ichniejszej PKP
robertr
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6 lis 2006, o 13:03
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Ałek » 20 paź 2010, o 21:13

***
Ostatnio edytowano 15 lis 2010, o 07:16 przez Ałek, łącznie edytowano 1 raz
Ałek
 

Postprzez dezorganizator » 20 paź 2010, o 21:15

[quote="robertr"]
Zwracam uwagę - poruszył temat parkingu przy stacji kolejowej.

to akurat racja. system kolei podmiejskich, choćby nie wiem jak dobry i sprawny, bez parkingów przy stacjach nie rozwiąże żadnych problemów komunikacyjnych. korki jak były, tak będą.
co by tu jeszcze spieprzyć panowie?
Avatar użytkownika
dezorganizator
 
Posty: 489
Dołączył(a): 27 paź 2006, o 14:30
Lokalizacja: z Nienacka

Postprzez Igor Krajnow » 20 paź 2010, o 22:53

Ałek napisał(a):A co do wspólnego biletu... Ładnych lat temu byłem w Szwajcarii na szkoleniu.. Wiecie, co mnie zszokowało? Takich rzeczy było oczywiście wiele.. Ale w temacie.. Kupiłem bilet. Na tym bilecie przejechałem z Zugu do Lucerny pociągiem, potem autobusem pod sporą górkę, potem na te górkę wjechałem wyciągiem linowym, zjadłem tam fondue i odbyłem drogę powrotną. Na JEDNYM bilecie...


To jest model idealny, ale pamiętajmy o tym, że tam też nie wdrożono takiego systemu od razu. W naszej kochanej aglomeracji proces taryfowej integracji rozpoczął się tak na poważnie dopiero w 2009 r.

Jak pięknie byłoby gdyby zintegrowany bilet obowiązywał również w autobusach prywaciarzy? I właśnie do tego będziemy dążyć. To jest następny krok. Pomysłów rewolucyjnych w zakresie integracji taryfowej nie brakuje. Nie wiem ilu mieszkańców np. Chotomowa jeździ do Berlina, ale planowane jest takie rozwiązanie by w ramach biletu na pociąg do Berlina, można było dojechać także do stacji kolejowej w Warszawie, a potem w Berlinie dojechać do hotelu. I to wszystko też w ramach jednego biletu.

Nie wiem też ilu jest w gminie Jabłonna kibiców Legii, ale planowane jest także wprowadzenie rozwiązania by posiadacze biletów na mecz Legii, mogli na jego podstawie również dojechać komunikacją miejską na mecz i z niego wrócić.

P.S. Dzięki za ciepłe słowa na początku postu!
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Jendrula » 21 paź 2010, o 07:33

Igor!
Sorki za moje cierpkie wpisy ale osobiście przedkładam interes gminy i jej mieszkańców nad interesy molochów i innych firm przewozowych. Zapłacimy Nszae pieniędze jak to Nam mieszkańcom będzie sie opłacało. Proponuję tez objecie finansowaniem transportu OSÓB a nie firm. Wielu mieszkańców stac na 100% płatność za bilet, tym w trudniejszej sytuacji moglibyśmy wspomóc w wiekszym zakresie. Dlaczego chcecie dopłacac Jendruli który ma dom pod miastem i wozi d... dwoma samochodami a czasem z WYGODY korzysta z komunikacji publicznej. Pomagajmy naszym mieszkańcom a nie firmom :)
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Igor Krajnow » 21 paź 2010, o 20:29

Jendrula napisał(a):Igor!
Sorki za moje cierpkie wpisy


Nie ma sprawy. Pisz śmiało! :-)

Jendrula napisał(a):ale osobiście przedkładam interes gminy i jej mieszkańców nad interesy molochów i innych firm przewozowych. (...) Pomagajmy naszym mieszkańcom a nie firmom :)


Wiesz, to zupełnie jak ja! Jestem o tym przekonany, że w końcu i Ciebie przekonam :-)
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wybory samorządowe 2010 (debata)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość