Strona 2 z 4

PostNapisane: 19 paź 2010, o 20:07
przez Igor Krajnow
Ałek napisał(a):I to są konkrety, choć przy wielu pytaniach pojawia się pytanie "Jak"..
I druga sprawa, która mi się nasuwa, to pewien konflikt interesów przy tzw. negocjacjach powiatu/gminy z ZTM w sprawie tzw. osobowowozokilometrów czy jak to zwał...


Zacznijmy więc od "jak" - odpowiedź jest jedna - dzięki współpracy organizacyjnej i finansowej ZTM, gmin i powiatu

Jeśli chodzi o drugą kwestię - konflikt interesów tak naprawdę mógłby wystąpić jedynie w momencie gdyby były sprzeczne intencje ZTM i gminy lub powiatu w kwestii komunikacji. W przypadku naszego terenu takiego konfliktu nie ma. Celem nadrzędnym, który łączy jest wola usprawnienia systemu komunikacyjnego. Jeśli chodzi o kwestie związane z dofinansowywaniem komunikacji przez podwarszawskie samorządy - polityka ZTM, jest taka, że samorządy ponoszą 40 proc. kosztów funkcjonowania organizowanej przez ZTM na ich zlecenie komunikacji. Dotyczy to wszystkich samorządów.

Element negocjacji będzie mógł występować na linii gmina - powiat jeśli chodzić będzie o kwestie współfinansowania poszczególnych przedsięwzięć.

W ostateczności, kiedy powiedzmy dojdzie do jakiejś sytuacji, w której taki konflikt interesów rzeczywiście będzie występował, stanowisko ZTM publicznie będzie prezentował drugi rzecznik - Andrzej Skwarek.

PostNapisane: 19 paź 2010, o 20:24
przez Igor Krajnow
Jendrula napisał(a):Igor!
A może wskazałbyś źródła finansowania Twojego Programu(...) Czekamy na twoje pomysły-niecierpliwie bo chyba masz przygotowane idee jak wzbogacić nasz powiat? ;)


Niestety wielu mieszkańców nie jest zameldowanych. Odprowadzają podatki gdzie indziej. Zacząłbym więc od zachęcenia ludzi do meldowania sie i płacenia podatków na terenie powiatu.

Jendrula napisał(a): czemy 90% programu poświęcasz problemom dojazdu do Warszawy


Zamierzam pracować przy tworzeniu systemu komunikacji wewnątrzpowiatowej, która po pierwsze ułatwi dojazd do Warszawy, a po drugie ułatwi poruszanie się po powiecie. A dlatego komunikacja, że jest to jedna z podstawowych potrzeb społecznych. Nie ma także co ukrywać, że większość chyba dojeżdża właśnie do Warszawy i chce to robić sprawnie, szybko i wygodnie.

Jendrula napisał(a): Co do sponsorowania ZTM przez dopłaty do przewozów-niech to lepiej przetarg rozstrzygnie gdzie ZTM też bedzie musiał złożyć ofertę, podobnie jak KM z ich wiecznie dziurawym rozkładem i notorycznym podstawianiem POJEDYNCZEGO składu pociągu w godzinnach porannego szczytu.


Nia ma mowy o sponsorowaniu ZTM!!!! Gmina, której zadaniem własnym jest organizacja transportu, może powierzyć to wyspecjalizowanej jednostce. Gdy zamawia realizację usługi - musi za nią zapłacić. Więc nie ma mowy o startowaniu w przetargu przez ZTM, gdyż to gmina zleca ZTM organizację komunikacji, a to ZTM ogłąsza przetargi na przewoźników.

Jeśli chodzi o pociągi - nie wiem, o której godzinie jeździsz. Ja z Beniem (mój najmłodszy synek) jeździmy głównie o godz. 7.27 i zawsze jest podwójny - czasem, jak się spóźnimy to jedziemy autobusami z Jabłonny. Wracamy o godz. 16.53 i też zawsze jest podwójny.

Jendrula napisał(a):Co do biletu do Janówka-troche przemawia przez Ciebie egoizm bo Janowk to jeszcze nasz powiat a NDM to już nie... tylko że NDM może dac potencjalnych 40-50 tys. klientów.


Nie startuję do rady powiatu nowodworskiego. Poza tym NDM leży już na tyle daleko od Warszawy, że konieczne byłoby objęcie go 3 strefą biletową. Ale myślę, że wczesniej czy później wspólny bilet będzie też i w NDM. Na razie musimy jednak powalczyć o wspólny bilet dla Janówka.

Re: Prezentacja kandydatów

PostNapisane: 19 paź 2010, o 20:31
przez Igor Krajnow
robertr napisał(a):
Jeśli chodzi o przetarg na autobus do Warszawy to mieszkańców Chotomowa pewnie nie obchodzi kto ich będzie woził, istotne jest tylko to aby bilet miesięczny na ZTM działał przy tym dowozie jak dotychczas. Jeśli wprowadzona nowa firma ma byc tańsza dla gminy, a droższa dla mieszkańców (dodatkowy bilet) to chyba coś tu jest nie tak.


I właśnie o to chodzi. Cieszę się, że rozumiesz mnie :-)

robertr napisał(a):Tak na marginesie te miejsca przy przystanku kolejowym to gdzie konkretnie?



Temat wymaga rozeznania. Do wyboru jest albo wykorzystanie starej rampy, której minusem jest to, że jest za bardzo oddalona, albo wygospodarowanie miejsca do parkowania wzdłuż torów.

PostNapisane: 19 paź 2010, o 20:37
przez Igor Krajnow
Jendrula napisał(a): boje z ZTM o zmiane rozkładu jazdy i wprowadzenie kursów w weekendy trwały roczek.


Mylisz się. Problem leżał w dziurawej gminnej kasie a nie w braku woli ze strony ZTM.

Jendrula napisał(a): Niech ZTM złoży ofertę i wtedy trzeba rozważyć ją. Ważne żeby było szybko, bezpiecznie i wygodnie w godzinach takich jakie potrzebują mieszkańcy a nie zarząd ZTMu, bo to nasza kasa i OSTROŻNIE bedziemy ją wydawać za to bez sentymentów oceniać trzeba oferty przewoźników


ZTM nie jest przewoźnikiem, tylko organizatorem. To zasadnicza różnica! Oferta przewozowa, czyli częstotliwość, trasa itp. zależą tak naprawdę od gminy, która musi płacić za usługę. Dlatego usługa przewozu odzwierciedla stan gminnej kasy. Dlatego chcę włączyć w ten proces powiat.

PostNapisane: 19 paź 2010, o 20:42
przez Igor Krajnow
szumski napisał(a):No właśnie. Wszyscy kandydaci z budżetówki i samorządów, ci na wójta i na radnych powinni wziąć urlop na kampanię. Pomijając przepisy, tego wymaga poczucie przyzwoitości. A tak zacznie się od małych kłamstewek, bo i pensyjka z podatków leci i cóś na państwowym można wydrukować za free na kampanię.


Wprawdzie nie odnosisz tego wprost do mnie, ale skoro umieszczasz takiego posta w dyskusji pod moją kandydaturą, wypada abym się odniósł. Nie wziąłem urlopu na czas kampanii. Niczego na kampanię nie wydrukowałem za free i nie zamierzam. W godzinach pracy nie prowadzę kampanii. Na wszelkie pytania zadawane przez wyborców odpowiadam po godzinach pracy, czyli np. teraz. Żeby nikt mi nie zarzucił wykorzystywania swojej obecności w mediach do promocji kandydatury, nie wypowiadam się publicznie jako rzecznik ZTM na temat komunikacji aglomeracyjnej, kolejowej itp.

PostNapisane: 19 paź 2010, o 20:51
przez Igor Krajnow
robertr napisał(a):Zastanawiam się czy HGW w Warszawie wpadnie na pomysł, ażeby zastąpić nierentowny ZTM jakimiś tańszymi i bardziej operatywnymi przewoźnikami. Np każda linia autobusowa w Warszawie mogłaby być zastąpiona jakimiś lokalnymi Transludami.

Moja córka za bilet miesięczny ulgowy na 4 kilometrowej trasie Transludem do Legionowa płaci 80 PLN miesięcznie.
Znam takich, których dojazd pod Piaseczno - bilet miesięczny [b]normalny[/b z Chotomowa kosztuje 90 PLN miesięcznie (bilet trzymiesięczny)


Tańszym dla miasta czy dla pasażerów? Bilet 30 dniowy ZTM kosztuje 116 ale możesz na tym bilecie jechac z Chotomowa do WOłomina czy Konstancina Jeziorny i to ile razy chcesz. Dodatkowo masz pociągi KM w cenie. Bilety warszawskie należą do najtańszych w Polsce dlatego, że miasto najwięcej dokłąda do komunikacji. |Zastąpienie ZTM niezliczoną armią przewoźników prywatnych będzie tańsze dla miasta ale nieuzasadnione ekonomicznie dla pasażerów.

PostNapisane: 19 paź 2010, o 21:38
przez szumski
Za krótko jesteś na forum żeby kumać do czego się odnoszę.

Koleżeńska rada: unikaj polemiki ze mną ;)

Musisz jasno się określić kogo tu na forum reprezentujesz, firmę czy elektorat.

Jeżeli autobusy ZTM jeżdżące przez Jabłonnę mają uzasadnienie, to ten busik do Chotomowa z przystankiem końcowym w kartoflisku na Nowodworach to żenada i nie ma co kopii kruszyć. Na jeden autobus to nas stać zrobić przetarg bez kosztownego pośrednictwa. Jesteście spółką komunalną i ja rozumiem walkę o interes firmy, ale w cywilizowanych krajach spółki komunalne stają do przetargów i są konkurencyjne.
Autobusy za taką kasę jak ten do Chotomowa, nie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych to żenada, arogancja i łamanie prawa. Dobranoc.

PostNapisane: 19 paź 2010, o 21:57
przez Olena
Igor Krajnow napisał(a):Niestety wielu mieszkańców nie jest zameldowanych. Odprowadzają podatki gdzie indziej. Zacząłbym więc od zachęcenia ludzi do meldowania sie i płacenia podatków na terenie powiatu.


Podatki płaci się w zależności od miejsca zamieszkania a nie zameldowania. Skarbówki nie interesuje meldunek tylko miejsce zamieszkania i jeśli chcesz, żeby więcej pieniążków trafiało do gminy wystarczy ludzi zachęcić do złożenia odpowiedniego papierka w US w Legionowie. Nie muszą się przemeldowywać.

PostNapisane: 19 paź 2010, o 22:32
przez Igor Krajnow
szumski napisał(a):Koleżeńska rada: unikaj polemiki ze mną ;)

Musisz jasno się określić kogo tu na forum reprezentujesz, firmę czy elektorat.

Jeżeli autobusy ZTM jeżdżące przez Jabłonnę mają uzasadnienie, to ten busik do Chotomowa z przystankiem końcowym w kartoflisku na Nowodworach to żenada i nie ma co kopii kruszyć. Na jeden autobus to nas stać zrobić przetarg bez kosztownego pośrednictwa. Jesteście spółką komunalną i ja rozumiem walkę o interes firmy, ale w cywilizowanych krajach spółki komunalne stają do przetargów i są konkurencyjne.
Autobusy za taką kasę jak ten do Chotomowa, nie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych to żenada, arogancja i łamanie prawa. Dobranoc.


Reprezentuję elektorat, ale ZTM nie jest firmą, nie działa komercyjnie tylko dla pasażerów, więc tu nie ma sprzeczności :-)

Jest kilka nielogiczności i kilka rzeczy do wyjaśnienia w tym co piszesz. Pogadamy jutro?

PostNapisane: 19 paź 2010, o 22:42
przez Igor Krajnow
Olena napisał(a):Podatki płaci się w zależności od miejsca zamieszkania a nie zameldowania. Skarbówki nie interesuje meldunek tylko miejsce zamieszkania i jeśli chcesz, żeby więcej pieniążków trafiało do gminy wystarczy ludzi zachęcić do złożenia odpowiedniego papierka w US w Legionowie. Nie muszą się przemeldowywać.


No to strzeliłem byka :-(