Pytanie do kandydatów - przejazd w Chotomowie

21 listopada to termin wyborów samorządowych, tego dnia wybierzemy 15 radnych i wójta gminy. Debata dotyczy wyborów i kandydatów z punktu widzenia ich przydatności do pełnienia przyszłej funkcji (czyli ich predyspozycji, osiągnięć i wpadek jakie mieli).

Postprzez Astrabas » 12 lis 2010, o 15:12

Uważam się za osobę myślącą i nie śmiałabym nawet pomyśleć iż pieniądze podatników można wydawać na niesprawdzone i niepotrzebne projekty.
Każdy punkt programu „KWW Razem dla przyszłości” przed wprowadzeniem w życie poprzedzony będzie sprawdzeniem, i zestawieniem korzyści i kosztów. Tyle, że warto pamiętać o tym, iż nie zawsze korzyści mają wymiar stricte ekonomiczny.

Pozdrawiam,
Astrabas
 

Postprzez robertr » 12 lis 2010, o 21:16

A może np wykorzystać jakoś autobus wożący codziennie rano dzieci z Chotomowa do gimnazjum w Jabłonnie. Do Chotomowa rano wraca pusty - mógłby podwozić ludzi wzdłuż swojej trasy, zawracać koło stacji, wysadzać ludzi i do szkoły. Po południu dokładnie odwrotnie. Nawet w Jabłonnie byłaby alternatywa dojazdu pociąg/autobus.
pozdr
robertr
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6 lis 2006, o 13:03
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Igor Krajnow » 13 lis 2010, o 00:51

Astrabas napisał(a):Jedną z propozycji „KWW Razem dla przyszłości” dla udogodnienia w komunikacji jest zorganizowania na terenie gminy transportu małymi busami. Busiki byłby obsługiwane przez zewnętrzne firmy


A co z biletami? Najpierw bilet u prywatnego przewoźnika a potem drugi na pociąg + Warszawa?

[ Dodano: Sob 13 Lis, 2010 00:55 ]
sharkah napisał(a):Ja tam nie chcę publicznego transportu do/ze stacji - taki bus musiałby jeździć strasznie okrężną drogą, żeby porozwozić ludzi, a to trwałoby dłuuugo, dodatkowo przystanki wydłużałyby czas przejazdu.

Z mojego punktu widzenia ważniejszy jest parking


A ja uważam, że ważny jest i parking i dobry dojazd autobusami do stacji. Nie chodzi o to żeby bus wjeżdżał w każdą, małą uliczkę. Tak nie ma nawet w Warszawie. Ważne jednak by przystanki znajdowały się w tzw. strefie dojścia.

Obecnie dojeżdżam samochodem, ale szczerze mówiąc wkurza mnie strasznie jazda na takich krótkich dystansach. wolałbym wsiąść do autobusu z Olszewnicy do stacji w Chotomowie.

[ Dodano: Sob 13 Lis, 2010 01:01 ]
Joanna Kajdanowicz napisał(a):
Z całym szacunkiem Moniko, a czy policzyliście ile by to kosztowało? Bo za darmo, to zaden przewoźnik jeździć nie będzie. Nie sądzę też, aby z takiego transportu korzystało wystarczająco dużo osóby, aby rozwiązanie to było bezkosztowe dla gminy, bo przewoźnik zarobiłby na funkcjonowanie takich busików sprzedając bilety. Innymi słowy niemal pewne jest, że gmina musiałaby do tego dopłacać.

Zdecydowane popieram zdanie Sharkah, że parking jest lepszym i dodatkowo TAŃSZYM rozwiązaniem. Buduje się go raz i raz wydaje na to pieniądze, a będzie na zawsze (pomijam tu kwestię zużycia, bo ewentualny remont po latach i tak będzie tańszy niż płacenie za busiki przez kolejne lata). Dodatkowy koszt, to odśnieżanie w zimie. Ale i tak per saldo to rozwiązanie zdecydowanie bardziej ekonomiczne, niż to, co proponujecie.



Asiu, z żalem stwierdzam, że rozmijamy się tu kompletnie w podejściu do tematu :-( Transport publiczny to przyszłość. Ma jednak taką wadę, że z założenia jest deficytowy i trzeba do niego dopłacać. Transport tani dla pasażera jest drogi dla gminy a tani dla gminy drogi dla pasażera niestety.

Popieram i sharkah (parking jest b. ważny) i Monikę, choć nie znam szczegółów pomysłu dotyczącego busików. Jeśli miałyby być na bilety tylko przewoźnika to jestem "PRZECIW", a jeśli uwzględniają możliwość honorowania biletów ZTM - jestem "ZA".

[ Dodano: Sob 13 Lis, 2010 01:02 ]
Astrabas napisał(a):Ale jeśli parking miałby być zlokalizowany 0,5 km od stacji, to bez sens – a taki jest plan.


Hmmm... Mogłabyś przybliżyć ten plan? W którym dokładnie miejscu miałby się znajdować?

[ Dodano: Sob 13 Lis, 2010 01:07 ]
sharkah napisał(a):
Jak mam wybór iść na przystanek, czekać, jechać i po drodze jeszcze tracić czas na przystankach, albo załatwić sobie własny transport, to wolę własny transport.


W autobusie siadasz i zatapiasz się w fascynującej lekturze ;-) A w samochodzie czytasz tylko te wyborcze billboardy :-)

sharkah napisał(a): Obecnie ilość pasażerów kolei raczej nie kwalifikuje się na uruchomienia busa, wystarczałyby spokojnie miejsca parkingowe wzdłuż torów.


Oj kwalifikuje, kwalifikuje. Zawsze jak stoję na peronie rano to widzę ok. 15-20 osób, czyli busik pełen :-)

sharkah napisał(a):Parking ok. 500 m od przystanku też jest bez sensu,


Zgadzam się całkowicie, że parking 500 m. od stacji to całkowity bezsens. Wzdłuż torów miejsca jest dość. Nie daje mi tylko spokoju widok ogromnych palet kostki brtukowej ułożonych przy peronie. Wygląda to tak jakby mieli robić więcej miejsc parkingowych..

[ Dodano: Sob 13 Lis, 2010 01:11 ]
Astrabas napisał(a):
i tu niestety nie mogę się zgodzić,
Busy rozwiązują problem transportu w wielu gminach.
Korzyść dla gminy to zapewne fakt iż przynajmniej 2 -3 jej mieszkańców mogłoby znaleźć zatrudnienie i możliwość poprowadzenie własnej firmy:). Zapewne aby z takiego środka korzystali mieszkańcy, opłaty za przejazd należałoby zredukować do minimum i dofinansowywać ze środków gminnych.
Nie jest powiedziane, że tylko Ci mieszkańcy którzy mają samochody musieli by je zostawić i przesiąść się do busów. Należy tu też pamiętać, iż w naszej gminie mieszkają ludzie którzy nie jeżdżą samochodami i dla nich też trzeba robić udogodnienia. Dla tych mieszkańców, parking to nie udogodnienie.


Rozwiązują pod warunkiem, że można nimi podróżować na podstawie tego samego biletu co po Warszawie. A co do parkingu to powtórzę po raz kolejny, że proponuję pożenić ogień z wodą i zainwestować i w busy i w parking.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez szumski » 13 lis 2010, o 07:29

Asiu, z żalem stwierdzam, że rozmijamy się tu kompletnie w podejściu do tematu :-( Transport publiczny to przyszłość. Ma jednak taką wadę, że z założenia jest deficytowy i trzeba do niego dopłacać.


I wszystko się zgadza. Tylko dopłacajmy do własnych firm, które zasilają podatkami kasę gminy a nie do KALESONÓW ;)
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez robertr » 13 lis 2010, o 08:34

Igor Krajnow napisał(a):
A co z biletami? Najpierw bilet u prywatnego przewoźnika a potem drugi na pociąg + Warszawa?


w parking.



Zwracam uwagę, że temat dojazdu do Warszawy ze wspólnym biletem jest niezwykle ''wrażliwy społecznie '' w naszej gminie.
Gdyby Kubalski pare lat temu nie rozpętał kłotni z ZTM o dopłaty, to na 100 % byłby dzis wójtem (80% zapytań do wójta stanowiły ataki niezadowolonych mieszkańców).
Rozumiem szlachetne intencje niektórych kandydatów na radnych - Kubalski tez chciał dobrze....
robertr
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6 lis 2006, o 13:03
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Igor Krajnow » 13 lis 2010, o 10:17

szumski napisał(a):I wszystko się zgadza. Tylko dopłacajmy do własnych firm, które zasilają podatkami kasę gminy


Jasne. To da się pogodzić. Jeśli tylko te firmy by chciały...
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez szumski » 13 lis 2010, o 10:22

Zwracam uwagę, że temat dojazdu do Warszawy ze wspólnym biletem jest niezwykle ''wrażliwy społecznie '' w naszej gminie.
Gdyby Kubalski pare lat temu nie rozpętał kłotni z ZTM o dopłaty, to na 100 % byłby dzis wójtem (80% zapytań do wójta stanowiły ataki niezadowolonych mieszkańców).
Rozumiem szlachetne intencje niektórych kandydatów na radnych - Kubalski tez chciał dobrze....


Zaraz, zaraz, trzeba rozróżnić dwie kwestie.
Wspólny bilet to jest dopłata do kolei i za Grzesia nie funkcjonowało.
Gdyby inni mieli takie kiepełko jak Grześ to by dzisiaj NIE JĘCELI
Jak widać z doświadczeń wszystkich gmin, wspólny bilet to haracz i łobuzerka, bo ani jakość ani częstotliwość podróży koleją się nie poprawiły.

W Chotomowie potrzebna jest "strzała", przynajmniej rano i wieczorem, bezpośrednio z wioski do najbliższej stacji metra.
Tak jeżdżą "najbardziej wypasione PITy", studenci i uczniowie. I nic do tego nie mają szlachetne intencje tylko zdrowy rachunek.
PITy mają gdzieś majaczenie o wspólnym bilecie i wspólnych żonach, bo to pierdyknęło ponad dwie dekady wcześniej. Im potrzebny jest szybki dojazd, bez wycieczek krajoznawczych 2x dziennie po Legionowie.
Zakichany busik jeżdżący w kartofle na Nowodwory to chyba tylko kwestia prestiżu, że jakieś "czerwone" (również z podejścia do ekonomiki) jeździ po wiosce.
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Igor Krajnow » 13 lis 2010, o 10:24

robertr napisał(a):
Zwracam uwagę, że temat dojazdu do Warszawy ze wspólnym biletem jest niezwykle ''wrażliwy społecznie '' w naszej gminie.
Gdyby Kubalski pare lat temu nie rozpętał kłotni z ZTM o dopłaty, to na 100 % byłby dzis wójtem (80% zapytań do wójta stanowiły ataki niezadowolonych mieszkańców).


Pamiętam tą sytuację doskonale. To było zupełnie niepotrzebne zamieszanie. Obie strony zamiast starać się porozumieć, chciały za wszelką cenę postawić na swoim i skończyło się jak się skończyło :-( Wtedy już nie mieszkałem w Jabłonnie ale moi byli sąsiedzi też do mnie zwracali się z pretensjami.

Teraz już nikt nie doprowadziłby do takiej sytuacji. Jestem o tym przekonany. A co do Pana Kubalskiego... Sądzę, że nawet jeśli obecnie byłby wójtem to po tych wyborach przestałby nim być :-) Z Przemkiem by nie wygrał!
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez sharkah » 13 lis 2010, o 10:56

Fakt, że zwykle na pociąg czeka ok. 15-20 osób, ale te osoby są z różnych części Chotomowa, Dąbrowy, Olszewnicy, więc jednym busikiem sprawy się nie rozwiąże :/

Faktem jest też, że w transporcie publicznym można poczytać, ale pod warunkiem, że nie jest przepełniony :) poza tym na takie krótkie dystanse, to się nie bardzo opłaca wyciągać książkę/gazetę z plecaka...

Przejazd transportem publicznym do stacji pkp trwałby na pewno ok. 5-15 minut dłużej niż własnym autem (w zależności od odległości od stacji), plus czas na dojście do przystanku autobusowego, to kolejne 5-10 minut - ja w tym układzie wybieram dłuższe spanie rano albo spokojną kawę w domu i własny transport, ale pewnie są inni, którzy byliby zainteresowani publicznym transportem (np. młodzież dojeżdżająca do szkół w Warszawie, osoby nie posiadające samochodu, być może i ja, gdybym miała awarię samochodu :D), dlatego nie kwestionuję całkowicie potrzeby uruchomienia transportu publicznego, ale nie uważam, żeby była to najbardziej pilna sprawa.

To co wydaje mi się, że powinno być zrobione już i chyba jest wykonalne, to wydłużenie trasy 741 do Olszewnicy i schynchronizowanie go z odjazdem pociągów PKP porannych do Warszawy i popołudniowych z Warszawy. Gdyby na trasę puścić 2 busy, a nie jeden, jak jest teraz, to mógłby on obsługiwać też ruch w drugą stronę, tzn. do Jabłonny.

Jeśli chodzi o przewoźnika, to mnie jest wszystko jedno, czy będzie to ZTM, czy prywatny przewoźnik, jeśli będzie można jechać w nim na wspólnym bilecie, to szyld na busie nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia.

Wracając jeszcze do parkingu, to, żeby on miał sens, to musi być przy samej kolei - najlepiej wzdłuż drogi/peronów po jednej i po drugiej stronie torów, bo jak nam zrobią wiadukt, to żeby się dostać na drugą stronę torów, to będzie trzeba niezłe kółko robić :(
Te tereny przy samej linii kolejowej są pewnie kolejowe, więc raczej ciężko się będzie dogadać w sprawie budowy parkingów, ale to nie oznacza, że nie trzeba próbować, bo oczywiście, że trzeba i to najlepiej już, żeby dało się ten parking zrobić w dającej się przewidzieć perspektywie czasowej.

Co do tego parkinu oddalonego o 500 metrów, to chyba chodzi o działkę z wymiany z kościołem, nie wiem, gdzie ona dokładnie jest (chyba gdzieś przy Pięknej).
sharkah
 
Posty: 145
Dołączył(a): 29 gru 2006, o 15:46

Postprzez Jendrula » 14 lis 2010, o 15:52

Może trzeba spróbować dogadać sie z koleją, bo przecież parking to więcej sprzedanych biletów do których by się kolei opłacało dopłaca gmina, więc interesy zbieżne, może tylko dla jakiegoś Urzędasa w PKP trzeba zrobić krótki i bezpłatny kurs podstaw ekonomii na poziomie przedszkola :D
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wybory samorządowe 2010 (debata)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron