Komunikacja miejska na terenie naszej gminy

Tu nasi radni informują o swoich poczynaniach oraz wysłuchują głosu ludu.

Postprzez Igor Krajnow » 7 sty 2011, o 17:17

Olena napisał(a):Że "odgrzeję kotleta" - są jakieś nowe wieści?


W ZTM powstaje plan pewnych zmian w układzie komunikacyjnym na terenie gminy, ale nie wypada, żebym o szczegółach pisał na forum dopóki ZTM nie przedstawi ich władzom gminy. Jak zapoznają się z nim władze gminy - będę mógł podać więcej informacji. Myślę, że stanie się to w czasie ok. 2 tygodni. Zmiany prawdopodobnie mogłyby zostać wprowadzone od kwietnia. Oczywiście wszystko będzie zależało od stanowiska władz gminy.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Igor Krajnow » 7 sty 2011, o 17:24

Jendrula napisał(a):
Kasy brak- więc rozwoju transportu zbiorowego być nie może bo jest chronicznie uzależniony od dotacji.... ciekawe jak Translud sobie radzi bez dotacji


Jendrula, pozwól, że wyjaśnię ci kwestię tego skąd się biorą te "dotacje". Sprawa jest prosta, zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym - organizacja transportu gminnego jest zadaniem własnym gminy. Jeśli gmina nie jest w stanie tego zorganizować samodzielnie, może to zlecić wyspecjalizowanemu podmiotowi jakim jest np. ZTM, a skoro komuś coś zleca - musi za to zapłacić. Ponadto ZTM operuje pieniędzmi warszawskimi, nie może on finansować usług komunikacyjnych na nie swoim terenie. Stąd gmina zawiera umowę z ZTM i musi na mocy tej umowy dofinansować część kosztów funkcjonowania komunikacji na swoim terenie. Część kosztów!
Ostatnio edytowano 13 sty 2011, o 09:37 przez Igor Krajnow, łącznie edytowano 1 raz
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Igor Krajnow » 7 sty 2011, o 17:31

szumski napisał(a):~ 200 tysięcy, czyli wszystko co zajumają w formie podatku od środków transportu prywatnym przewoźnikom.
M. Warszawa, w ramach "wykonania zadań lokalnego transportu zbiorowego" dostaje od gminy prawie 1,2 mln.
Pozdrawiam


To dużo, ale to i tak tylko część kosztów tak naprawdę.

Jak sam zauważyłeś, jest to opłata za realizację "wykonania zadań lokalnego transportu zbiorowego", co jest zadaniem własnym gminy.

Transport zbiorowy dzieli się na dwie kategorie ekonomiczne: tani dla gminy oraz tani dla pasażera. Transport tani dla gminy to np. zero zorganizowanego transportu i działalność niedotowanych prywaciarzy, ale taki transport jest drogi dla pasażera, który musi kupować dwa różne rodzaje biletów. Można przyjąć też model łomiankowski, gdzie miasto zorganizowało swoją, niezależną od ZTM komunikację, za którą - o ile się nie mylę - płaci ok. 2 mln rocznie, a pasażerowie i tak muszą dwa różne rodzaje biletów kupować. Chociaż to też już się zmieniło i został wprowadzony wspólny bilet między ZTM a KMŁ.
Transport tani dla pasażera zaś, polega na tym, że kupuje one jeden bilet na wszystkie środki komunikacji u siebie i w Warszawie, na którym może także dojechać dajmy na to do Pruszkowa, czy Wołomina. Ale do takiego transportu gmina też musi dopłacić.

ZTM ma jednak w planach wprowadzenie pewnych zmian w komunikacji na terenie gminy. Oprócz poprawy dla pasażerów, przyniosłyby one pewne oszczędności dla gminy
Ostatnio edytowano 13 sty 2011, o 09:38 przez Igor Krajnow, łącznie edytowano 1 raz
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Igor Krajnow » 7 sty 2011, o 17:37

Jendrula napisał(a):Dżizus Marya!
Za taka kasiorę to można by wozić mieszkańców do najbliższego przystanku ZTM w mieście i jeszcze by zostało.
Najgorsze że do tego dopłacają ci co nie korzystają z ZTM i bulą komercji po 6 zeta za kurs do Wawy przez Legionowo.
A można by tak nie płacić i dać kasiorę naszym dojeżdżającym do łapy? (oczywiście tym którzy z powodów materialnych nie moga zapłacić 100%)


Jak pisałem wcześniej, ZTM ma plan na zmiany w komunikacji, które mogłyby przynieść gminie oszczędności a jednocześnie pasażerom poprawę komunikacji. Zanim jednak napiszę o nich publicznie, ZTM musi je przedstawić najpierw władzom gminy. Zmiany mogłyby wejść w życie myślę od kwietnia.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez szumski » 7 sty 2011, o 17:57

Transport zbiorowy - to piszę też jako rzecznik ZTM - dzieli się na dwie kategorie ekonomiczne: tani dla gminy oraz tani dla pasażera.

Już Cię lubiłem a Ty znowu z sowiecką demagogią.
Ja Ciebie pytam: kogo stać jest na Twoją taniość? żeby kulać się 3 h do roboty i 3 h z powrotem?
Każdy normalny człowiek, co chce zarabiać pieniądze, w dupie ma Wasze dobrodziejowanie, wsiada w prywatną linię i przesiada się na metro przy Gdańskim. Do domu jedzie a piat` prywatną linią, bo oni biją się o pasażera w godzinach szczytu i podstawiają się co 2 minuty. Z zatoczki w Jabłonnie, Chotomowianie zabierają swoich "pasażerów" do prywatnych samochodów żeby oszczędzić błąkania się po Legionowie. Tym sposobem najbardziej wypasione PITy do i z pracy jadą godzinę, gdyby dali się namówić na Wasze idiotyzmy ze wspólnymi biletami, wspólnymi żonami i całym tym kołchozem, do roboty by nie dojechali!!! PITy by zdechły a Wy poszlibyście wreszcie z torbami. Co daj Boże, ament.
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Olena » 7 sty 2011, o 20:20

Igor Krajnow napisał(a):Transport zbiorowy dzieli się na dwie kategorie ekonomiczne: tani dla gminy oraz tani dla pasażera. Transport tani dla gminy to np. zero zorganizowanego transportu i działalność niedotowanych prywaciarzy, ale taki transport jest drogi dla pasażera, który musi kupować dwa różne rodzaje biletów. Można przyjąć też model łomiankowski, gdzie miasto zorganizowało swoją, niezależną od ZTM komunikację, za którą - o ile się nie mylę - płaci ok. 2 mln rocznie, a pasażerowie i tak muszą dwa różne rodzaje biletów kupować. Chociaż to też już się zmieniło i został wprowadzony wspólny bilet między ZTM a KMŁ.
Transport tani dla pasażera zaś, polega na tym, że kupuje one jeden bilet na wszystkie środki komunikacji u siebie i w Warszawie, na którym może także dojechać dajmy na to do Pruszkowa, czy Wołomina. Ale do takiego transportu gmina też musi dopłacić.


To ja poproszę o zakwalifikowanie do którejś z powyższych kategorii transportu zbiorowego na terenie wsi Chotomów dotowanego przez gminę Jabłonna.

Na mój babski rozum jest to trzecia kategoria ekonomiczna: drogi dla gminy i drogi dla pasażera. Gmina dopłaca a pasażer nie ma czym dostać się do pracy na jednym bilecie. Autobusy 741 dojeżdżają tylko do połowy wsi, jeżdżą z częstotliwością urągającą cywilizacji i dowożą do wielkiej sypialni na Nowodworach. A o KM to może lepiej nie wspominać bo co prawda jeśli już dowozi to faktycznie w super tempie (najlepszy środek komunikacji) ale warunki jazdy a przede wszystkim "rozkład"... nie wiem dla kogo go ułożono...
Ostatnio edytowano 13 sty 2011, o 09:39 przez Olena, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Olena
 
Posty: 407
Dołączył(a): 18 paź 2006, o 19:41
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez MISIO » 8 sty 2011, o 07:20

Mamy cztery możliwości dojazdu do Warszawy w tej chwili:

KM - szybko + karta miejska. Niestety rozkłady jazdy zmieniające się co chwila, wiele opóźnień, nie zawsze ciepło, a czasem za gorąco i za tłoczno jak przyjedzie jeden skład w godzinach szczytu.
741 - omijamy "nieszczęsne" Legionowo, karta miejska. Szkoda, że autobus nie jeździ do Żerania, wtedy byłby naprawdę pożyteczny. No i ten rozkład - ehhh.
Translud i inni przewoźnicy lokalni - alternatywa, dla tych co pracują w centrum i nie muszą kupować drugiego biletu. Duża liczba kursów, ale nie zawsze ciepło i szybko. Wieczorami, gdy nie ma pociągu najbezpieczniejszy środek powrotu do domu, z którego korzystam dwa razy w tygodniu.

Własny transport samochodowy - no tutaj to szacunek dla tych, którzy codziennie muszą pchać się do Warszawy step by step.
http://machnas.ubf.pl/ - ZAPRASZAM
http://www.machnas.fora.pl/ - forum sportowe
GRUPA BIEGOWA CHTMO LICZY 95 biegaczy - zapraszamy kolejne
http://www.facebook.com/pages/Grupa-Biegowa-Chtmo/198597396825483 Kto jeszcze nas nie polubił na facebooku?
Avatar użytkownika
MISIO
 
Posty: 3271
Dołączył(a): 24 cze 2006, o 14:00
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 8 sty 2011, o 09:35

Translud i inni przewoźnicy lokalni - alternatywa, dla tych co pracują w centrum i nie muszą kupować drugiego biletu.

Machnaś, to nie jest żadna alternatywa!!! To jest jedyne wyjście dla 90% studentów dziennych i wszystkich pracujących od Toruńskiej po Górę Kalwarię. Oni się nie zastanawiają czy muszą kupić drugi bilet, po prostu kupują i jadą metrem, bo na Ursynów od Gdańskiego to 10 min. a na Mokotów 8. Pod PKiN Transludem dojeżdża max do 5 osób.

Jak jeździłem po Białorusi, zawsze na jesieni dziwiły mnie stada krów wędrujące po zaoranych polach. Pewnego razu w bazie oddycha na "biznesowej naradzie ;) ) spytałem gościa z wysokiego szczebla o co w tym wszystkim chodzi? No to jest tak: kołchoz zbiera 15t/h ziemniaka ale po przeoraniu kartofliska jeszcze "wyłażą" z ziemi ziemniaki, puszcza się krowy i do sprawozdania dopisuje, że krowy zebrały i zjadły drugie 15t. Nooo i stara Unia ze swoją średnią 26t/h to trzeci świat przy bat`ce Łukaszence.
To samo jest z dobrodziejami od "taniego transportu" miejskiego. Nikt nie policzył ile i za jakie pieniądze przewiózł pasażerów (podstawa bytu u przewoźnika prywatnego), tylko walą jakieś tonokilometrobździny i pieprzą, że przewieźli więcej niż są w stanie zebrać krowy Łukaszenki :razz:
Dochodzą do tego koszty niepoliczalne. Dobrodzieje wożą przez godzinę XX pasażerów po kartoflach na Nowodworach i niby pasażer ma na tym 50 gr. (i tak gmina dołożyła więcej w ramach wspólnego biletu). Od kilku już lat żaden "ruski" nie pójdzie do taczki za dychę! To ja się pytam który to noblista z ZTM wyliczył że 0,5 PLN oszczędności na bilecie jest większe od 15 PLN straconej roboczogodziny???
Gdyby szubrawce, wciskając wszystkim swoją "misję społeczną" dały chociaż autobus przystosowany dla osób niepełnosprawnych. A gdzie tam!!! Na dowóz niepełnosprawnych trzeba ogłaszać odrębny przetarg. I wtedy elastyczne firmy prywatne odzyskują łaski.
Pytanie retoryczne: kiedy dobrodzieje ci od zarządzania transportem i ci z gminy, zrozumieją, że ma być "strzała" od Chotomowa zza torów do najbliższej stacji metra i kiedy przestaną ganiać krowy po oranym polu.
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Jendrula » 8 sty 2011, o 10:07

Igor!
W postach dostałeś reprymendę od nas za "sovieckie myslenie".
Inters ZTM jest dokładnie inny niż interes mieszkańców, ZTM chce by z góry płacić za złą jakość usług i niedostosowanie do potrzeb gminy czyli Płatnika.
A zależy nam pasażerom z Chotomowa. Olszewnicy ale też Trzcian i Janówka na:
1.Szybkim połączeniu z Wawą-bez błądzenia po Legionowie i Nowodworach
2.Autobusie który dowiezie szybko do strefy (dalszego Śródmieścia) npo Żerań lub inna pętla tramwajowa (Młociny po otwarciu M.Północnego)
3. Korzystnie cenowo by bez potrzeby nie pchać się autem do Wawy i nie potęgować korków
4.puszczeniu SKM do NDM co da ZTM potencjalne grono ok 50.000 mieszkańców i przygotuje biznesowo linię do Modlina po otwarciu lotniska.
Jeśli ZTM nie będzie w stanie tego zrobić to "sayonara!" i powinniśmy zacvzać dopłacać albo przewoźnikowi który to zrobi albo dać kasę tym dla których wysokie ceny "wolnorynkowych" biletów byłyby problemem, może niektórym nawet w 100% sfinansować dojazdy w ramach "zadania własnego gminy" i nie dać się doić monopoliście.
Skoro Translud za 6 zł wozi bez dotacji to może dałoby się w ramach przetargu wywalczyć u niego lub innych firm mniejszą stawkę i byłoby "po krzyku"
Problem najważniejszy- po jakiego .... dopłaca Gmina Jendruli do "wspolnego" biletu jak Jendrulę stać na bilet bez dopłat. Dajmy te dopłaty BEZPOŚREDNIO potrzebującym a nie ZTM który żyje kosztem podatników niczym Советский Союз :shoot:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Igor Krajnow » 9 sty 2011, o 14:22

szumski napisał(a):Już Cię lubiłem a Ty znowu z sowiecką demagogią.


Mam nadzieję, że nie pijesz do nazwiska ;-) A tak serio Janusz, to nie chodzi tu przecież o to, żebyśmy sobie z dzióbków spijali... Jest dyskusja - jest różnica poglądów.

szumski napisał(a):
Każdy normalny człowiek, co chce zarabiać pieniądze, w dupie ma Wasze dobrodziejowanie, wsiada w prywatną linię i przesiada się na metro przy Gdańskim. Do domu jedzie a piat` prywatną linią, bo oni biją się o pasażera w godzinach szczytu i podstawiają się co 2 minuty. Z zatoczki w Jabłonnie, Chotomowianie zabierają swoich "pasażerów" do prywatnych samochodów żeby oszczędzić błąkania się po Legionowie. Tym sposobem najbardziej wypasione PITy do i z pracy jadą godzinę, gdyby dali się namówić na Wasze idiotyzmy ze wspólnymi biletami, wspólnymi żonami i całym tym kołchozem, do roboty by nie dojechali!!! PITy by zdechły a Wy poszlibyście wreszcie z torbami. Co daj Boże, ament.


I na tym właśnie polega wolny rynek, wolność wyboru itd. Jeśli ktoś chce jechać prywaciarzem - jedzie! Prywaciarz chce startować w przetargu na obsługę i zaproponować dobrą stawkę - proponuje! "Wypasiony PIT" chce się wozić samochodem i stać na Modlińskiej - stoi! Nikt nikogo do niczego nie zmusza.

Gdzie jest powiedziane, że gmina musi współpracować z ZTM? Gmina może zorganizować transport na zupełnie innych zasadach z innymi partnerami.

Poczekajmy na propozycje zmian, o których pisałem wcześniej. Po przedstawieniu ich władzom gminy, przedstawię je też na forum.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kącik Radnego



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron