Schody na wiadukt

Tu nasi radni informują o swoich poczynaniach oraz wysłuchują głosu ludu.

Schody na wiadukt

Postprzez Igor Krajnow » 27 maja 2011, o 17:27

W czasie VII sesji Rady Powiatu zmieniliśmy uchwałę budżetową, w której przekazaliśmy kwotę 32 tys. zł na projekt schodów i wind dla osób mających trudności w poruszaniu się, które mają zostać wybudowane po obu stronach wiaduktu nad torami kolejowymi w Chotomowie - tuż przy torach. Dzięki nim osoby starsze, matki z małymi dziećmi, a także wszyscy pozostali mieszkańcy Chotomowa, będą mieli możliwość by szybko i wygodnie przedostać się na drugą stronę torów. Projekt schodów będzie współfinansowany przez gminę i powiat. Według informacji przekazanych przez starostę - wykonaniem schodów ma się zająć inwestor budowy wiaduktu - Polskie Linie Kolejowe. W swoim wystąpieniu w czasie sesji gorąco zachęcałem radnych do podjęcia tego zobowiązania. I się udało. Teraz trzeba będzie dopilnować PLK by nie wycofały się z tego zobowiązania.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez eboloczko » 29 maja 2011, o 20:17

Oby te windy nie działały tak, jak w przejściu pod torami na dworcu w Legionowie...
Jak ja czasem nie lubię internetu!
Avatar użytkownika
eboloczko
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 wrz 2006, o 15:18
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 29 maja 2011, o 21:13

Za mało informacji ale mamy za dwa dni czerwiec. Inwestycja ma być zakończona w listopadzie. Na mój gust nie ma szans. Projekt - konstrukcja musi być "jakoś" powiązana z wiaduktem, uzgodnienia, opinie, decyzja o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę, powiadomienie stron, odwołania, uprawomocnienie decyzji no i beton też do osiągnięcia pełnej wytrzymałości musi wiązać 28 dni. Tyle schody.
Winda - trzeba wyłonić wykonawcę - producenta i jego konkretny projekt windy wstawić do projektu o pozwolenie na budowę. Czyli kasiora na windę musi być uchwalona PRZED wykonaniem projektu.
Załóżmy jednak że projektant wstawi coś typowego "spod palca" to i tak terminy z produkcją i montażem nie są realne. Nie będzie wind - budowa wykonana niezgodnie z projektem i warunkami (ew. zmienionego) pozwolenia na budowę i kicha z odbiorem.

Samorząd i prawo zamówień publicznych to nie spółka z o. o. nie da się jutro zawezwać windziarza, zbić cenę, podpisać kontrakt i wpłacić zaliczkę żeby winda za miesiąc była.
Oczywiście życzę powodzenia, ale przede wszystkim życzę mniej populizmu a więcej zdrowego rozsądku.
Gdyby wywalanie kasy na projekty załatwiało problem to MIESZKAŃCY CHOTOMOWA i RESZTY WSI NASZEJ GMINY powinni srać do rury już 3 lata!!!
Obyśmy równie gładko nie pojechali windą do nieba.
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Chotomowianin » 30 maja 2011, o 16:19

WITAM

Trzeba przyznać że PLK PKP została "rzucona na głęboką wode" inwestycyjną i na każdym odcinku ma problemy

szumski napisał(a):Projekt - konstrukcja musi być "jakoś" powiązana z wiaduktem, uzgodnienia, opinie, decyzja o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę, powiadomienie stron, odwołania, uprawomocnienie decyzji


kiedys takie rozwiazania załatwiono by na naradzie koordynacyjnej w ramach nadzoru autorskiego, zapisem w dzienniku budowy i inwetaryzacja powykonawcza Brak takich narad gdzie obecni inspektor nadzoru inwestora, inspektora nadzoru uzytkownika/ i tu miejsce dla gminy i powiatu/, projektantów oraz kierownictwa budowy. uniemozliwia rozwiazywanie takich tematów na bieżąco .

szumski napisał(a): beton też do osiągnięcia pełnej wytrzymałości musi wiązać 28 dni



Co do rozwiązań konstrukcyjnych i materiałowych jest ich dużo /prefabrykaty zelbetowe. konstrukcje stalowe/ i dają możliwość szybkiego montażu, nie trzeba czekac 28 dni.
I tu dla przypomnienia, czas wiązania masy betonowej wynosi od chwili połaczenia wody i cementu do 2-3 godzi przy temp ponad 25 st C., a w chłodne dni lub po zastosowaniu dodatków max 8-10 godzin. Nastepnie juz beton ulega procesowi twardnienia /i to jest inna reakcja/ , Jest to proces reologiczny tj taki w którym proces twardnienia trwa wiele lat i wtedy beton osiaga pełną wytrzymałość. natomiast po 28 dniach beton osiaga taki procent pełnej wytrzymałosci który zapewnia przeniesienie zaprojektowanych obciażeń.

Wracajac do istoty sprawy to takie glindzenie że sie od poczatku wiedziało , pytało sie ,teoretyczna wiedza na temat procesu inwestycyjnego ,oraz płomienne wystapienia zdają sie byc nie warte funta kłaków.

I dobrze wiemy/ ty i ja i wielu innych/ że PLK PKP, nie wystraszy sie żadnej komisji ani ryczącej grupki manifestantów bo oni mają wszystkie kwity i w zamian rzekomych ustępstw ograli wszystkich, fundując nam karykaturę trasy.

Natomiast chyba troche przestraszyła sie nasza gminna machina urzędnicza i wskutek podjecia tematu przez nasze panie radne gminy i powiatu podjeto próbe załatwienia sprawy. I tu trzeba przyznać .że robią to konsekwetnie i stanowczo czego pierwsze efekty juz są.I tu należy ich wspierać bo warto

POZDRAWIA :04:
Chotomowianin
 
Posty: 397
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:47
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 30 maja 2011, o 17:28

I tu dla przypomnienia, czas wiązania masy betonowej wynosi od chwili połaczenia wody i cementu do 2-3 godzi przy temp ponad 25 st C., a w chłodne dni lub po zastosowaniu dodatków max 8-10 godzin. Nastepnie juz beton ulega procesowi twardnienia /i to jest inna reakcja/ , Jest to proces reologiczny tj taki w którym proces twardnienia trwa wiele lat i wtedy beton osiaga pełną wytrzymałość. natomiast po 28 dniach beton osiaga taki procent pełnej wytrzymałosci który zapewnia przeniesienie zaprojektowanych obciażeń.


Nie jest to głównym wątkiem ale nie wypisuj pierdół, bo jeszcze ktoś posłucha starego inżyniera i po 10 godz. rozszaluje schody i wszystko się zawali. Beton ok. 70% wytrzymałości osiąga po ok. 7 dniach i wtedy można ew. zwolnić część wypór szalunków, natomiast użytkować można po osiągnięciu pełnej wytrzymałości czyli po dniach 28.

Akurat mam w łapach "ocenę techniczną" gdzie pajac starej daty i ze wstrętem do nauki pisze:
analiza obciążeń wykazuje 10% przeciążenie podciągów
żelbetowych pod wzgledem zginania oraz 3% przekroczenie sił scinajacych.
Praktycznie przekroczenie 10% nie wystepuje wskutek wzrostu klasy betonu
z uwagi na na kilkudziesiecioletnie użytkowanie budynku.
Beton, zgodnie z teoria zwieksza swoja klase w miare upływu lat.

O stanach granicznych i zużyciu konstrukcji przez 60 lat nie słyszał. Pomimo że w Polsce nie projektuje się na więcej niż 100 lat!!!
Wg. Waszej teorii jedną z najsolidniejszych na dziś budowli w Europie powinno być Colosseum - tylko zaszklić i wpuszczać lwy :razz:

Co do podejmowania tego typu decyzji na koordynacjach to tkwisz głęboko w czasach Gminnych i Powiatowych Rad Narodowych. Większość forowiczów urodziła się później.
Poczytaj Ustawę prawo budowlane, wszelkie zmiany konstrukcji i gabarytów budowli są istotnymi odstępstwami i wykonane bez pozwolenia podlegają nakazowi rozbiórki.
I ostatnia uwaga: taki wiadukt i schody do niego "dolepione" to nie chliwek na trzy kury. Tam jest milion obciążeń w tym dynamicznych, które należy uwzględnić. Najtrudniejszym do prawidłowego policzenia i wykonania byłoby łączenie konstrukcji stalowej w żelbetową. Trzeb by było zastosować połączenia przegubowe + teleskopowe żeby konstrukcja stalowa przekazując drgania nie spowodowała destrukcji żelbetowego wiaduktu.

Co do "glindzenia" - od tego jest forum żeby se "poglindzić". Oczywiście przez szacunek dla własnej siwej czupryny, trzeba wiedzieć o czym się "glindzi"
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Chotomowianin » 31 maja 2011, o 10:36

WITAM

Jak pokazuje zycie to nie zawsze ten kto cytuje rozumie i wie co cytuje,i dlatego tez nie specjalnie mu wychodzi odwracanie kota ogonem :razz:

Co do ustawy prawo budowlane , określa standardowe procedury dla standardowych rozwiazań, oraz okresla kto moze pełnic samodzielne funkcje w budownictwie. i narada koordynacyjna to spotkanie w jednym miejscu i czasie osób posiadających stosowne uprawnienia,wykonawcze,projektowe i nadzorcze, w celu rozwiązania technicznego administracyjnego,prawnego, napotkanego problemów w czasie realizacji inwestycji. Takie spotkanie skraca czas podjecia odpowiednich decyzji bo wszystkie strony podejmują temat jednoczesnie

Co do metod projektowania to mimo że niektórzy wiedzą coś nie coś o tym ,ale majac kłopot z rozszalowaniem schodów i nie przekroczyli gabarytów swoich inwestycji poza chlewik na trzy kury to lepiej niech to zostawi młodym inżynierom którzy za pomoca nowoczesnych programów poradzą sobie w kilka minut, po otrzymaniu politycznej komendy "start", a ta troche nieśmiało ale padła.

POZDRAWIAM ;)
Chotomowianin
 
Posty: 397
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:47
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 31 maja 2011, o 11:03

Ręce i cycki opadają, program policzy to co mu wprowadzisz, jak dasz idiotyzmy to jeszcze większe Ci wypluje. ŻADEN program nie zaproponuje Ci profilu czy przekroju!!! Zakładasz go z doświadczenia a program Ci go sprawdza.

Lelu, za 3 dni trzeba dać w gaźnik ;) (3 VI Leszka). Okowita do lodówki i zapraszaj gości, daj spokój konstrukcji.
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Chotomowianin » 31 maja 2011, o 17:23

To ty masz stare programy ,chyba z czasów panowania "ODRY" . Teraz sa juz nowoczesniejsze i szybsze. :razz:

Co do okowity to juz przygotowana,swojskie jadło też i każdy gość będzie mile widziany. I to była by dobra okazja żeby wyjaśnić sobie na spokojnie pare spraw :P

POZDRAWIAM

P.S. Oj Kazek nieraz to tak mnie wkurzasz :45: ale w sumie to niezły z Ciebie sąsiad :piwo:
Chotomowianin
 
Posty: 397
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:47
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 31 maja 2011, o 20:18

Dzierżawię CAŁY PAKIET
Od CAD po OGRÓD.
Życzę takiego warsztatu każdemu.

Nie chcę robić kryptoreklamy ale jak ktoś zainteresowany czyta, to polecam taką formę. Koszt pakietu to ok. stówy a roczną licencję można wytargować na 2400 netto następne lata już po dwójce i ciągłe aktualizacje (eurokody itp.) W pakiecie jest świetny program do świadectw energetycznych (o Konstruktorze i Ramie nie wspomnę).
Pozdrawiam
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Igor Krajnow » 30 sty 2012, o 23:47

"Przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem" - powiedział Juliusz Cezar.

Trawestując ten słynny cytat:
Przybyliśmy - dziś (30 stycznia), do siedziby spółki Polskie Linie Kolejowe wraz z Radną Gminy Edytą Czyżewską i dwoma przedstawicielami mieszkańców Chotomowa.

Rozmawialiśmy - z Dyrektorem Centrum Realizacji Inwestycji Krzysztofem Groblewskim i Dyrektorem Krzysztofem Pietrasem, który jest szefem projektu modernizacji "naszej" linii kolejowej o konieczności wybudowania schodów i wind na wiadukt. Przedstawiliśmy argumenty od strony mieszkańców i złożyliśmy w imieniu mieszkańców pismo. Dowiedzieliśmy się, że obaj panowie są za tym żeby ta inwestycja zostałą zrealizowana. Ostateczną decyzję w tej sprawie ma podjąć jednak zarząd, który ma przeznaczyć na ten cel środki pieniężne - jak się okazuje chodzi o niecałe pół miliona złotych.

Czy zwyciężyliśmy? - okaże się jutro, czyli 31 stycznia, na posiedzeniu zarządu, na którym Dyrektor Groblewski ma rekomendować realizację tej inwestycji. Zarząd Ma się podobno skończyć późno. Umówiliśmy się z Dyrektorem Pietrasem, że zadzwonię do niego w środę rano w tej sprawie i przekaże mi jaka jest decyzja zarządu

Żałuję tylko, że wbrew wcześniejszym deklaracjom ze strony PLK, nie udało mi się spotkać z wiceprezesem Pawlikiem :-(
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Następna strona

Powrót do Kącik Radnego



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron