Nowy tymczasowy rozkład KM

Tu nasi radni informują o swoich poczynaniach oraz wysłuchują głosu ludu.

Postprzez Jendrula » 30 lip 2012, o 11:39

Uwaga! od jutra nowy rozkład jazdy pociągów, jeszcze nie jest zdarty przez chuliganów.
Dzieki temu że pociągi z Modlina zatrzymują się w Chotomowie to mamy dużo lepsze połączenie ze Stolycą. :00:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Igor Krajnow » 31 lip 2012, o 09:18

Jendrula napisał(a):Dzieki temu że pociągi z Modlina zatrzymują się w Chotomowie to mamy dużo lepsze połączenie ze Stolycą. :00:


Miały się zatrzymywać to się zatrzymują :-) A komunikacja byłaby jeszcze lepsza gdyby nie to, że tunel w Legionowie rozbabrany :-( A o tym, że jest dobrze świadczy chociażby to, że dziś na pociąg o godz. 7.59 czekały (razem ze mną) 3 osoby, czyli poprzedni musiał być jakoś niedawno (przyznaję, że jeszcze dokładnie nie przeanalizowałem nowego rozkładu).
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez MISIO » 31 lip 2012, o 09:23

Wczoraj razem z Pawełkiem pojechaliśmy do stolicy. To jego debiut w Km :P Miłym zaskoczeniem dla mnie bilet rodzinny, który dla nas dwóch chłopa kosztował 54% normalnego :)
http://machnas.ubf.pl/ - ZAPRASZAM
http://www.machnas.fora.pl/ - forum sportowe
GRUPA BIEGOWA CHTMO LICZY 95 biegaczy - zapraszamy kolejne
http://www.facebook.com/pages/Grupa-Biegowa-Chtmo/198597396825483 Kto jeszcze nas nie polubił na facebooku?
Avatar użytkownika
MISIO
 
Posty: 3271
Dołączył(a): 24 cze 2006, o 14:00
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Jendrula » 31 lip 2012, o 09:48

Pociągi lotniskowe też cieszą się dużą frekwencją a dla nas to alternatywna trasa, zamiast na Gdański lądujemy na Centralnym lub na Służewcu (dokąd samochodem jedzie się 60 minut lub dłużej)
Warszawski Węzeł Kolejowy ma jeszcze kilka takich ukrytych potencjalnych możliwości rozwoju w tym słabo używana i trochę zdewastowana linia z Gdańskiej do Woli, lub też z jej pominięciem od razu w stronę linii Pruszkowskiej, Sochaczewskiej- i nie trzeba drążyć dziury pod ziemią bo rewitalizacja torowisk i peronów nie kosztuje tyle bo budowa metro.
U nas też doszły kursy pociągów w godzinach nocnych, czego wcześniej nie było i w razie zabalowania w Wawie albo taxi albo nocny autobus. :D
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez MISIO » 31 lip 2012, o 09:49

Jendrula napisał(a):Warszawski Węzeł Kolejowy ma jeszcze kilka takich ukrytych potencjalnych możliwości rozwoju w tym słabo używana i trochę zdewastowana linia z Gdańskiej do Woli


Od 1997 roku jeżdżę do stacji Koło lub Kasprzaka - perony to relikt poprzedniego stulecia...
http://machnas.ubf.pl/ - ZAPRASZAM
http://www.machnas.fora.pl/ - forum sportowe
GRUPA BIEGOWA CHTMO LICZY 95 biegaczy - zapraszamy kolejne
http://www.facebook.com/pages/Grupa-Biegowa-Chtmo/198597396825483 Kto jeszcze nas nie polubił na facebooku?
Avatar użytkownika
MISIO
 
Posty: 3271
Dołączył(a): 24 cze 2006, o 14:00
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Igor Krajnow » 31 lip 2012, o 10:09

Jendrula napisał(a):Warszawski Węzeł Kolejowy ma jeszcze kilka takich ukrytych potencjalnych możliwości rozwoju w tym słabo używana i trochę zdewastowana linia z Gdańskiej do Woli, lub też z jej pominięciem od razu w stronę linii Pruszkowskiej, Sochaczewskiej-


Chociaż prędkość na linii z Gdańskiego do Zachodniej (d. Wola) nie jest zabójcza to na szczęście poprawili bezpieczeństwo na niej. Zamontowali samoczynną blokadę liniową, która pozwala zmniejszyć następstwa między pociągami. Na razie mogę tak ogólnie zdradzić, że najpewniej od początku września będzie na tej trasie nieco więcej pociągów :-) Jeśli chodzi o drugą wspomnianą linię - nie wiem czy w ogóle teraz jest wykorzystywana w ruchu pasażerskim. Jakiś czas temu kursował nią jeden poranny pociąg z Sochaczewa do Zoo. Ta linia ma potencjał tylko zanim się go odkryje - PLK musiałyby wybudować przynajmniej trzy przystanki osobowe a na to na razie nie mają raczej kasy. Już jakiś czas temu przesunęli plany ich budowy na nie wiadomo jak odległą przyszłość. Żeby tylko nie było jak z przystankiem na Niedźwiadku, który na rozpoczęcie budowy czekał ponad 40 lat :-(
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Igor Krajnow » 31 lip 2012, o 10:11

MISIO napisał(a):
Od 1997 roku jeżdżę do stacji Koło lub Kasprzaka - perony to relikt poprzedniego stulecia...


Dobrze, że na Kasprzaka chociaż schody z jednej strony wyremontowali gruntownie w tym roku :-). Ale cała reszta, to fakt, woła o pomstę do nieba...
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Jendrula » 31 lip 2012, o 11:04

Nawet Sovieci widząć techniczną klęskę projektu głębokiego metro proponowali by Warszawa postawiła na naziemną Szybką Kolej Miejską. System sprawdza się w wielu metropoliach gdzie jest i metro i SKM (najbliższy jest w Berlinie). W dużej części wykorzystywane są nasypy kolei dalekobieżnych i tych towarowych. Warszawski węzeł ma tu niesamowity potencjał
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko ... chemat.PNG
Wraz z WKD ,metro i tramwajami możemy mieć jeden z lepszych systemów komunikacji zbiorowej w tej części Europy.
Co do nowych stacji to Dom Development planuje budowę przystanku "VILNO" pomiędzy Ząbkami a Wileńską opodal nowego osiedla. po dzień dzisiejszy PKP blokuje też teren nieistniejącej linii kolejowej Legionowo-Skrzeszew-Nasielsk, choć częśc trasy i podpory mostu na Narwii zajął rurociąg Przyjaźń.
My na razie skorzystaliśmy z wprowadzenia SKM(częściowo) oraz pociągów lotniskowych, mam nadzieję iz jak zakończą budowę tunelu w Legionowie to znacząco skróci się czas przejazdu do Wawy i z powrotem. :14:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Igor Krajnow » 1 sie 2012, o 14:32

Jendrula napisał(a):Nawet Sovieci widząć techniczną klęskę projektu głębokiego metro proponowali by Warszawa postawiła na naziemną Szybką Kolej Miejską.


Pamiętam jak w czasach mojej kariery dziennikarskiej robiłem wywiad z jednym z pierwszych budowniczych metra w Warszawie, który opowiadał mi, że po II wojnie to właśnie Sowieci chcieli koniecznie budowy głębokiego metra w Warszawie. Polscy inżynierowie zaś podsuwali im do podpisu papiery, że niby budują głębokie metro a budowali bardziej uzasadnione ich zdaniem płytkie :-) Szkoda, że wtedy prace zatrzymały się na Wiśle i nie były kontynuowane. Warszawa miałaby metro znacznie wcześniej.

Jeśli chodzi o rozwój SKM - to się cały czas dzieje!
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Jendrula » 1 sie 2012, o 14:47

Igor!
Oczywiście sovieci lansowali głębokie metro jak u siebie ale jak technicznie nie dali rady z kurzawką to zaproponowali system naziemnej SKM, zresztą po wojnie istniały torowiska kolejki na Bielany, Dworzec Południowy skupiający linie od Konstancina Czachówka, kolej Marecka (w tym z Jabłonnej). wtedy w zburzonym miescie mozna było rozwinąć to w sieć tak jak to ma Londyn czy Berlin ale priorytety były inne( :( ) i częśc szlakow kolejowych przestała istnieć a dziś je odtworzyć nie można bo teren się gęsto zabudował. Ale to co jest myślę że będzie wykorzystane. mam nadzieję iż z poziomu ZTM widzisz frekwencję na wszystkich liniach na poziomie umożliwiającym dalsze i funkcjonowanie i rozwój.
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kącik Radnego



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron