Legionowo/Chotomów/Jabłonna a Most Północny

Tu nasi radni informują o swoich poczynaniach oraz wysłuchują głosu ludu.

Postprzez Jendrula » 18 kwi 2012, o 12:47

Igor! A tak z innej beczki... czy wiadomo jak ma jeździć linia S3 z Legionowa do Okecia, bedzie się zatrzymywać na stacjach KM po drodze czy tylko Wawa Wschodnia i Srodmiescie?.Czy są już przymiarki co do częstotliwości kursów?
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Igor Krajnow » 19 kwi 2012, o 14:20

Jendrula napisał(a):Igor! A tak z innej beczki... czy wiadomo jak ma jeździć linia S3 z Legionowa do Okecia, bedzie się zatrzymywać na stacjach KM po drodze czy tylko Wawa Wschodnia i Srodmiescie?.Czy są już przymiarki co do częstotliwości kursów?


Wiadomo. Z tego co mogę powiedzieć "na teraz" to SKM będzie się zatrzymywała od Legionowa (część kursów z Piasków) na wszystkich przystankach aż do Wschodniego. A potem w zależności od wariantu trasy. Jeśli będzie kurs przez Centralny to między Wschodnim a Centralnym się nie będzie zatrzymywać. Potem z Centralnego na Zachodni dojedzie też przystanków. Ale będą też kursy przez Śródmieście z zatrzymaniem na Stadionie, Powiślu i Ochocie. Na odcinku od Zachodniego do lotniska Chopina pociągi zatrzymają się znów na każdym przystanku. O częstotliwości nie można mówić, gdyż - z tego co wiem - rozkład nie będzie zakładał równych odstępów między pociągami.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Jendrula » 20 kwi 2012, o 12:02

Czyli będzie więcej możliwości dojazdu do Centrum z Legionowa? Ciekawe czy ta z modlina zatrzyma się W CHTM, bo w Legionowie to chyba tak?
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Igor Krajnow » 20 kwi 2012, o 13:33

Jendrula napisał(a):Czyli będzie więcej możliwości dojazdu do Centrum z Legionowa? Ciekawe czy ta z modlina zatrzyma się W CHTM, bo w Legionowie to chyba tak?


Będzie możliwość dojazdu z Legionowa do Centrum. Pociągi lotniskowe KM będą się też zatrzymywały w Chotomowie. Tak zostało ustalone i nie dopuszczę do tego żeby coś się zmieniło :-) Ale z pociagami lotniskowymi KM jest inny problem. A dokładnie jest proboem z infrastrukturą. Budowa tunelu na Przystanku zmniejsza znacznie przepustowość szlaku. W związku z tym do momentu zakończenia budowy pociągi lotniskowe KM będą jeździły tylko na krótkie trasie Dworzec Wschodni - Lotnisko Chopina. Z Modlina mają wyruszyć dopiero po zakończeniu budowy tunelu. Tak słyszałem. Chotomów więc w dalszym ciągu będzie obsługiwany pociągami do Gdańskiego/Woli z kilkoma wybranymi pociągami do Zachodniej przez Centralny. Jak będę wiedział coś więcej to dam znać.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Jendrula » 20 kwi 2012, o 14:30

Igor! to dobre wieści. Jak wreszcie ruszy kolej na lotnisko Modlin to może i z Chtm załapiemy się na dodatkowe kursy do Centrum. A wtedy stawiam dużą skrzynkę dowolnego trunku + full wyżerka z grilla. :35: :39: :36: :37: :25: :08: :13: :06: :07: :10: :42: :drink: :dodna: :gitara: :gitara2: :bangitara: :dance: :44: :20:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez szmitek » 21 kwi 2012, o 17:49

Tunel w Legionowie to symbol nieudolności PO w inwestycjach. W Chotomowie wody gruntowe były za wysoko, żeby wybudować tunel, a w Legionowie bliżej lasu mają być dużo niżej? Na razie nie kursuje wiele pociągów nielotniskowych, więc o lotniskowym nie ma mowy. W końcu lotnisko zacznie działać, a nie będzie jak do niego dojechać.

Zupełnie by wystarczył dla Chotomowa rozkład podobny do planowanego rocznego bez pociągów lotniskowych i wtedy linia 741 nie byłaby potrzebna. Jednak obecny rozkład tymczasowym mało przypomina roczny, więc powinna funkcjonować publiczna komunikacja autobusowa w Chotomowie. ZTM po cichu zmienił rozkład linii 511. ZTM nie powinien prowadzić konsultacji "które linie mają pojechać przez most Skłodowskiej-Curie" tylko powinien pokazać rozkład jaki zamierza wprowadzić i nad nim prowadzić dyskusję. Polepszył się dojazd z i do 741 w ścisłych godzinach szczytu, natomiast pogorszył w "nieścisłych". Kursy 741 odjeżdżające 10 min po pełnej godzinie z Chotomowa i 40 min po pełnej godzinie z Nowodworów powinny być opóźnione o 10 min, żeby umożliwić dojazd do 741 o pełnej godzinie z Śródmieścia. Proponowałem to gminie, ale Rokicki mnie za bardzo nie zrozumiał. Proponowałem też ZTM, ale dostałem odpowiedź, że jest to uzasadnione, ale musi to zaproponować gmina. Teraz mam argument, że opóźnione kursy z Chotomowa dojechały na przystanek POETÓW tuż przed odjazdami linii 511 o XX:43 z tego przystanku. W drugą stronę jednak również odjazdy 511 należałoby zmienić. odjazdy 00 20 40 ładnie wyglądają, jednak spod stacji metra Marymont są bezsensowne. Powinny być cofnięte o 5 - 10 min. Niestety dla 511 nie ma alternatywy. Przejazd linią 101 umożliwia tylko brak czekania na przystanku. Dojazd 741 do Polfy zamiast do Nowodworów, co wcześniej proponowałem na forum, teraz nie ma sensu, bo zmieniono trasę linii E-4 i rzadziej kursuje 508.

Pozostałem kursy linii 741 (9:40, 12:40, 19:40, 22:40 z Chotomowa i 9:10, 12:10, 19:10, 22:10 z Nowodworów) są bezsensowne i powinny być zlikwidowane. Zamiast nich powinna powstać linia dowozowa do stacji kolejowej Legionowo co pół godziny z opłaceniem jej przez Legionowo na własnym terenie (pewnie za podobne pieniądze ze strony G. Jabłonna jak usunięte kursy 741). Już prawie rok mija od szopki ZTM z L-8. Najpierw zaproponował L-8 co 10 min z dużym skróceniem linii 723 i 731. G. Jabłonna rozważała, a Legionowo zaprotestowało, co było do przypuszczenia. A potem ZTM zamiast zaproponować L-8 rzadziej kursującej bez dojazdu do Osiedla Młodych, zaproponował L-8 tylko dla Legionowa. Proponowałem, żeby gmina zaproponowała rzadziej kursująca L-8 Chotomów - PKP Legionowo, ale Rokicki nie zrozumiał mnie wcale i odpowiedział nie na temat.

Teraz przejdę do tego co przeczytałem na innych wątkach. Przeciwko publicznemu transportowi jest tylko jedno środowisko polityczne, które jest podzielone i dla którego ludzie nawet nie chcą dawać podpisów na wybory. Uważam, że obawa przed upadaniem firm z powodu rozwoju komunikacji publicznej jest zupełnie nieuzasadniona. Zbiorowy transport publiczny często wymusza pozytywne zmiany w zbiorowym transporcie prywatnym. Mini - Bus ma lepsze autobusy po wprowadzeniu S1 do Otwocka, tak samo PKS Piaseczno po wprowadzeniu 742 do Góry Kalwarii. Chotomowskich przewoźników, u których są wyskoki kierowców do sklepu na trasie i jazda niezgodnie z rozkładem i trasą, dużo różni od tych przewodników. Gdyby wprowadzić lepszą komunikację publiczną w województwie, a to można zrobić tylko poprzez powołanie zarządu transportu na szczeblu wojewódzkimi na wzór VBB (u nas to prostsze, bo W. Maz. to Warszawa i ludzie pracujący albo często uczący lub studiujący w niej, Berlin jest wyłączony z Brandenburgii, która ma granice historyczne), przewoźnicy prywatni sami poskracali by swoje trasy przed centrum. PKS Piaseczno kończy trasę przy stacji metra Wilanowska, a profesjonalni przewoźnicy z okolic Otwocka dowożą tylko do stacji kolejowej w tym mieście, więc brak wjazdu do centrum Warszawy nie oznacza upadku przewoźników.
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Jendrula » 22 kwi 2012, o 08:27

Kamil!
O konkurencji prywatnych i publicznych przewoźników porozmawiamy dopiero wtedy gdy:
1.Cofniemy dotacje dla ZTM/PKP KM
2.Dotacjami w stopniu proporcjonalnym do ilości przewiezionych pasażerów obejmiemy wszystkich przewoźników, bez względu na to kto jest właścicielem autobusów/pociągów/ dorożek konnych itp.
Inaczej to nie jest rzetelne porównanie. Oczywiscie puszczenie na rynek ZTM spowodowałoby szybkie jego bankructwo poprzedzone 3 miesięczną agonią połączoną ze wzrostem skokowo cen biletów i parę tysięcy osób straciłoby źródło utrzymania (pracownicy+rodziny) ale co jest ważniejsze- dobre samopoczucie 5 tysięcy pracowników czy dobre samopoczucie ok 1,5 mln PASAŻERÓW. Na to pytanie codziennie decydenci powinni odpowiadać sobie przed lustrem. Niestety obu grupom na raz nie da się dogodzić. I dalej dotują bilet Jendruli, który mógłby wybulić 100% za pociąg/SKM do Wawy bo jeździ z wygodnictwa i nawet pełnopłatny bilet jest tańszy od benzyny. Z kolei rynkowy ZTM pod dobrym kierownictwem mógłby być jak kasyno-maszynką do pieniędzy-1,5 mln potencjalnych pasażerów, busspasy i inne udogodnienia ze strony miasta, duży park autobusowy i bazy w mieście, tylko trzeba dostosować rozkłady do możliwości robienia BIZNESU (a nie linie tramwajowe dublujące się z Metro) i jeździć wtedy gdy chą pasażerowie a nie wtedy kiedy i jak wygodniej (bezsensowna linia z Chotomowa, z nikąd do nikąd przez labirynt).
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez szmitek » 22 kwi 2012, o 13:29

Jedrula, Twoje poglądy, czyli bezwarunkowe lanie pieniędzy do niepublicznych instytucji, akurat nie są bez poparcia. Ja jednak mam inne. Po prostu mamy inne podglądy gospodarcze i światopogląd. Według mnie instytucje publiczne powinny dawać pieniądze instytucją niepublicznym tylko na podstawie przetargów lub spełnianiu wymagań. Obecnie prywaciarze dostają pieniądze tylko na podstawie przetargów, ale powinno się pomyśleć o dotowaniu po spełnieniu wymagań. Prywaciarzami można dojechać w każdy zakątek Polski nie za drogo bez dotacji. Komunikacja publiczna ma na celu stworzenie standardów, który prywaciarze sami z siebie nie chcą przestrzegać. Standardów taki jak wspólne bilety okresowe, jazda zgodnie z publicznie dostępnym rozkładem, oznakowanie pojazdów ze wszystkich stron, ale także odpowiedniej szerokości drzwi i przejścia między siedzeniami, co skróca czas wymiany i zwiększa komfort. Prywaciarze po spełnieniu tych wymagań powinny być dotowani. Natomiast reszta oferty biletowej oraz trasa i rozkład o ile byłby dostarczany na bieżąco do zarządu transportu powinien być sprawą prywaciarzy. Wtedy można byłoby pomyśleć o zmianie tras innych linii na podstawie tras dotowanych prywaciarzy. Zmniejszyłoby to koszty publicznej komunikacji. Nie podobają mi się przetargi ZTM na linie dowozowe. Zamiast wymagać określonej oferty biletowej i maksymalnych cen biletów (powinny być bilety okresowe ZTM, jakieś bilety jednorazowe umożliwiające przejechanie całej trasy, reszta w gestii przewoźnika), powinna być wymagana odpowiednia szerokość drzwi i przejścia między siedzeniami, np. kolejno 1200 mm i 500 mm.

Co do linii 741, trasa jest oszędna i nie jest zła. Złe są rozkłady. Patrz mój poprzedni post, inne moje posty i moje zapytania do wójciny.

Napisałem w tym wątku z myślą uzyskania odpowiedzi od Igora Krajnowa. Szczególnie chciałbym, aby się wypowiedział o tym co napisałem w poprzednim poście, o 511, 741 i linii Chotomów - PKP Legionowo.
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez szumski » 22 kwi 2012, o 14:19

Kamil, cała ta misterna konstrukcja bierze w łeb, bo Białołękę i ogromną część prawobrzeżnej W-wy obsługuje ajent ZTM czyli ITS Michalczewski, też prywaciarz, też zaczynał na starych MANach i jeździ nimi nadal + niedawno nabył Solarisy.

Poglądy gospodarcze masz mizerne, bo "prywaciarz" z Radomia Cię nie kole, tylko ten zza płota. Racz zauważyć, że ten zza płota płaci podatki do naszej gminy, żebyś Ty mógł jeździć taborem tego z Radomia - co to ma wspólnego z gospodarką???
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez szmitek » 22 kwi 2012, o 16:58

Poglądy gospodarcze masz mizerne, bo "prywaciarz" z Radomia Cię nie kole, tylko ten zza płota

Jak protestowałeś przeciwko zakładania oświetlenia bez przetargu, to też miałeś te "mizerne" poglądy, bo przecież gmina mogła komuś z gminy to zlecić (tylko dla przewrotności, był sens rozpisania przetargu). Budowę szkoły też można by było podzielić na mniejsze inwestycje, pozlecać miejscowym i urządzić roboty publiczne, a tak Pułtusk zarabia.

Racz zauważyć, że ten zza płota płaci podatki do naszej gmin

Z pieniędzy legionowskich. Prywaciarze "zza płotu" zarabiają głównie na mieszkańcach Legionowa, gdzie komunikacja publiczna jest dużo lepsza. Uruchomienie wszystkich pociągów z rozkładu rocznego przez KM lub zmiana rozkładu linii 741 i uruchomienie linii Chotomów - PKP Legionowo (w ten sposób co pisałem 2 posty wcześniej bez zmiany lub z małą zmianą w dotacji gminy) ma znikomy wpływ na kondycję finansową prywaciarzy "zza płotu". Przy obecnych wymaganiach ZTM jeden z nich mógłby wygrać przetarg na linie Chotomów - PKP Legionowo. Odległość zajezdni Transludu od linii L-10 i odległość zajezdni PKS Warszawa od tej linii były mniej więcej podobne i Translud mógł przegrać. A w tym przetargu zajezdnie prywaciarzy "zza płotu" są najbliżej, czyli w sumie możemy być sojusznikami - zabrać kursy obcemu Mobilisowi i zrobić przetarg, w którym zwycięzca może być "zza płotu" (i to najlepiej Translud z białymi autobusami bardziej kanciastymi - widziałem taki w nocy na zajezdni na "stanowisku" najbliżej ulicy, wydał mi się bardziej przestronny, ale mogę być w błędzie). PKS Ostrołęka, który obsługuje swoją linie taborem podobnym do prywaciarzy "zza płotu", wystartował w przetargu na linie miejskie, gdzie były bardzo wyśrubowane wymagania, więc prywaciarze "zza płotu" też mogliby sobie autobusy MAN lub Solaris kupić jakie ma ITS Michalczewski. Autobusy MAN są nawet nieco wygodniejsze.

I jeszcze do przetargów ZTM: powinny być rozpisywane wcześniej, aby przewoźnicy mogli dokupić lub wynająć autobusy.
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kącik Radnego



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron