Legionowo/Chotomów/Jabłonna a Most Północny

Tu nasi radni informują o swoich poczynaniach oraz wysłuchują głosu ludu.

Postprzez szumski » 22 kwi 2012, o 17:40

Groch z kapustą.

Jak protestowałeś przeciwko zakładania oświetlenia bez przetargu, to też miałeś te "mizerne" poglądy,


Kilkukrotnie pisałem, że na transport publiczny powinien być przetarg. Gmina takich przetargów nie robi tylko podpisuje umowę z ZTM i bólonko.... Potwierdzam i na latarnie i na transport, ba nawet na pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy budowie szkoły ;) , powinien być przetarg i czytelne umowy.

Z pieniędzy legionowskich. Prywaciarze "zza płotu" zarabiają głównie na mieszkańcach Legionowa,


Nie ważne gdzie zarabiają, dla mnie mogą na księżycu. Ważne że do gminy płacą podatek od środków transportu (250 tys. - tak stoi w budżecie), od nieruchomości i wiele innych. Stąd powinni być dopuszczeni do przetargu bezpośrednio a nie poprzez ZTM.

Przy obecnych wymaganiach ZTM jeden z nich mógłby wygrać przetarg na linie Chotomów - PKP Legionowo.
Tutaj mam rozterki ;) bo z jednej strony po jaką cholerę nam drogi pośrednik (ZTM) w przetargu na linię Chotomów - Legionowo, z drugiej strony, jeszcze nie było przetargu co by go gmina nie skopała :razz: .
szumski
Kłusownik kołtuństwa
 
Posty: 4874
Dołączył(a): 29 sie 2006, o 06:21

Postprzez Jendrula » 22 kwi 2012, o 18:55

Szmitek!
Nie przeczytałeś moich postów nie jestem za bezwarunkowym dotowaniem prywaciarzy (mam ich gdzieś)tylko za cofnięciem bezwarunkowych dotacji. A prywaciarze na razie mają słabsze technicznie busiki bo nieuczciwa konkurencja (dotacje) nie daje im się rozwinąć. Odnośnie busików z Radomia (VIKI-Bus?) to mimo iż stoją one w korkach w Jankach to masowo Radomiacy dojeżdżają nimi do pracy w Wawie, a mniej DOTOWANYM KM które po prostym torze jadą niemożliwie długo. Jak poprawią przejazd przez Janki to ...piętrusy KM będą puste pomykać do Wawy. Twoich poglądów nie czepiam się tylko jakie one są, czego oczekujesz walenia kasą do tzw. PUBLICZNYCH przewoźników, nie widzisz iż to jest republika kolesiów i pasażerów mają w D, bo Hanka Bufetowa oraz Marszałek Struzik ZAWSZE sypną kasą bo myślą tak jak ty, że lepsze "publiczne" jak cwaniak zza płota. Czemu chcesz nie swoimi pieniędzmi dotować wszystko- toż to tak dobrze jak w PRLu (który 20 lat temu zbankrutował).
Ja chcę wypełnienia ustawowej równości podmiotów na rynku, niech walczą w przetargach a dotować to można niezamożnych pasażerów a nie tłuste uposażenia Zarządu -poczytaj o płacach zarządu PKP, to twoja kasa(nawet jak nie jeździsz pociągiem to i tak bulisz) a ty chcesz jeszcze im więcej dawać i udupiać konkurencję? Nie rozumiem, naprawdę masz takie poglądy(jakie?)
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Kaspirowa » 22 kwi 2012, o 19:53

A moim zdaniem linia 741 która jedzie bezpośrednio z Jabłonnej do Nowodworów jest bardzo przydatna ,ja sama z tego korzystam.Tylko za rzadko jezdzi gdy jest taka potrzeba,czesto ledwo sie mieszcze z wózkiem do busika ;/ W ogóle po 22 ciezki jest dojazd miedzy jabłonna a warszawa.
Kaspirowa
 
Posty: 8
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:30
Lokalizacja: Jabłonna

Postprzez Jendrula » 26 kwi 2012, o 11:45

Hej!
A wiesz ile ten ciasny busik kosztuje? Mało to opłacalne dla gminy, dużo płaci za marną jakość usługi. Wspólny bilet - korzysta bardzo dużo osób to widać po parkingu w Chotomowie i Legionowie-Przystanek(tam taż Chotomowiacy jeżdżą), a z busika-rano trochę młodzieży. Może zamiast tego wystarczyłoby na wiecej kursów autobusów szkolnych.
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Chotomowianin » 26 kwi 2012, o 13:07

Jest i dobra wiadomość na sesji Rady Powiatu zapadła decyzja o przyznaniu 80 tys na budowe schodów przy chotomowskm wiadukcie

Pozdrawiam :04:
Chotomowianin
 
Posty: 397
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:47
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Jendrula » 26 kwi 2012, o 15:09

A Winda? Bo schody to dla alpinisty chyba będą :what:
Haec Sybillae foliis obscuriora- to mniej zrozumiałe od wyroczni Sybilli
Jendrula
 
Posty: 1630
Dołączył(a): 16 sty 2008, o 10:25
Lokalizacja: Dąbrowa Chotomowska

Postprzez Igor Krajnow » 27 kwi 2012, o 18:55

szmitek napisał(a):Tunel w Legionowie to symbol nieudolności PO w inwestycjach.


A co ma piernik do wiatraka? To nie jest inwestycja PO tylko spółki Polskie Linie Kolejowe. O preferencjach politycznych ludzi w niej decydujących się nie wypowiadam ale nie jest to z pewnością inwestycja, którą można kojarzyć z PO.

szmitek napisał(a): Zupełnie by wystarczył dla Chotomowa rozkład podobny do planowanego rocznego bez pociągów lotniskowych i wtedy linia 741 nie byłaby potrzebna. Jednak obecny rozkład tymczasowym mało przypomina roczny


Żeby nie wiem jak się napinać - jeśli chodzi o kolej to przez rozgrzebany tunel na Przystanku przepustowość linii jest bardzo ograniczona, więc chyba do listopada niewiele się zmieni.

szmitek napisał(a): ZTM po cichu zmienił rozkład linii 511. ZTM nie powinien prowadzić konsultacji "które linie mają pojechać przez most Skłodowskiej-Curie" tylko powinien pokazać rozkład jaki zamierza wprowadzić i nad nim prowadzić dyskusję. Polepszył się dojazd z i do 741 w ścisłych godzinach szczytu, natomiast pogorszył w "nieścisłych".


To, że pracuję w ZTM nie jest chyba dla nikogo tajemnicą, jednak nie będę się tu wypowiadał jako rzecznik ZTM.

szmitek napisał(a): Uważam, że obawa przed upadaniem firm z powodu rozwoju komunikacji publicznej jest zupełnie nieuzasadniona. Zbiorowy transport publiczny często wymusza pozytywne zmiany w zbiorowym transporcie prywatnym.


Nie sposób się nie zgodzić. Poza tym firmy prywatne mogą również uczestniczyć w systemie komunikacji publicznej. Przyznam się po cichu, że liczyłem na to, że Translud wystartuje w przetargu na linie wieliszewskie, ale nie wystartował...
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez Igor Krajnow » 27 kwi 2012, o 18:58

szmitek napisał(a): powinna powstać linia dowozowa do stacji kolejowej Legionowo co pół godziny z opłaceniem jej przez Legionowo na własnym terenie


Legionowo nie zapłaci jeśli linia nie jest uruchamiana dla mieszkańców LEgionowa. Przykładów nie trzeba daleko szukać. Z wieliszewskich linii L-9 i L10 korzystają również mieszkańcy Legionowa a miasto nie dokłada ani złotówki. W przypadku uruchomienia linii dowozowej przez Jabłonnę - gmina mogłaby liczyć na dotację ze strony powiatu. Dotację na funkcjonowanie linii typu "L" - o co zabiegałem - otrzymał Wieliszew, który ma L-9 i L10 i Nieporęt, który ma L-8.
Radny powiatu legionowskiego w kadencji 2010-2014

Przewodniczący Komisji Rozwoju

Przewodniczący klubu radnych PO

http://facebook.com/igor.krajnow
Avatar użytkownika
Igor Krajnow
Radny Powiatu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 14:56
Lokalizacja: Olszewnica Stara

Postprzez szmitek » 28 kwi 2012, o 12:54

po jaką cholerę nam drogi pośrednik (ZTM) w przetargu na linię Chotomów - Legionowo
W tym przypadku ZTM jest raczej dopłacającym, szczególnie jakby gmina miałaby przetarg rozpisywać.

A moim zdaniem linia 741 która jedzie bezpośrednio z Jabłonnej do Nowodworów jest bardzo przydatna ,ja sama z tego korzystam.Tylko za rzadko jezdzi gdy jest taka potrzeba,czesto ledwo sie mieszcze z wózkiem do busika ;/ W ogóle po 22 ciezki jest dojazd miedzy jabłonna a warszawa.
741 jest dla Jabłonny tylko dodatkiem. Czasami autobus przejeżdża przez Jabłonnę bez wymiany pasażerów. Autobusy linii 723 i 731 kursują w tych godzinach.

A Winda?
Ile czasu by ta winda jeździła?

To nie jest inwestycja PO tylko spółki Polskie Linie Kolejowe.
A kto wybiera zarząd PLK? Grabarczyk mógł nakazać chociażby budowy tunelów w ramach przetargu na modernizacje torowiska (przynajmniej wcześniej by się zaczęły). Mógł też w ogóle zakazać budowy tych tunelów i nakazać odbudowę linii kolejowej Legionowo Piaski - Nasielsk i dobudowę CMK do Tczewa. Mógł też wiele innych rzeczy wymóc jak opracowanie nowego bardziej wandaloodpornego projektu przystanków i stacji kolejowych. A jak by zarząd nie chciał, to go wymienić. PO lubi się wychwalać ile się buduje, ale jak się buduje to już nie jej sprawa.

Legionowo nie zapłaci jeśli linia nie jest uruchamiana dla mieszkańców LEgionowa.
http://www.gazetaecho.pl/rewolucja-autobusowa-w-legionowie-i-jablonnie_57475 napisał(a):Zmiany zaproponowane przez warszawski Zarząd Transportu Miejskiego nie podobają się władzom Legionowa. - Ograniczają one znacznie liczbę połączeń na terenie naszego miasta - mówi Roman Smogorzewski, prezydent Legionowa. Jego zdaniem, większość mieszkańców chce utrzymania dotychczasowych bezpośrednich połączeń z Warszawą. - Likwidacja linii 801, konieczność przesiadek w inne autobusy czy pociąg nie odpowiada tym, którzy muszą załatwić swoje sprawy w Jabłonnie czy na Białołęce. W szkołach na Tarchominie pracuje spora grupa nauczycieli z Legionowa.
Może jakby ZTM zaproponował linie co pół godziny, a nie co 10 min, z mniejszym ograniczeniem linii do Warszawy, to by władze Legionowa się zgodziły. Dopłacałyby do linii, bo prowadziłaby przez Legionowo tak jak one chcą. Gmina Jabłonna mogłaby tą linię uprościć (skrócić przez ulicę Jagielońską), ale co pół godziny w całości kosztowałaby tyle co 741.

W przypadku uruchomienia linii dowozowej przez Jabłonnę - gmina mogłaby liczyć na dotację ze strony powiatu. Dotację na funkcjonowanie linii typu "L" - o co zabiegałem - otrzymał Wieliszew, który ma L-9 i L10 i Nieporęt, który ma L-8.
Powiat dofinansowuje linie ze stolicy powiatu do stolic gmin? Chciałbym zauważyć, że Chotomów jest większy od Wieliszewa i Nieporętu. Linia przez Jabłonnę co pół godziny mogła by być obsługiwana przez 1 autobus, jeśli zjeżdżałby on bezpośrednio z ulicy Warszawskiej w Legionowie na ulicę Kościuszki w tym mieście lub gdyby była to linia przyśpieszona bez zatrzymywania się na ulicy Słowackiego. Kandydaci do gminy i powiatu z różnych opcji pisali o komunikacji publicznej w każdej miejscowości. Uważam, że gmina nie powinna dużo więcej wydawać na komunikacje w Chotomowie, powinna teraz trochę wydać na resztę wsi, więc stąd pytanie: czy powiat również dołożył by się do linii Chotomów - PKP Legionowo - Janówek Drugi/Janówek Pierwszy/Boża Wola?
Kamil Szmit
szmitek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 maja 2007, o 11:39
Lokalizacja: Chotomów

Postprzez Cielak » 30 kwi 2012, o 07:34

ja z wami nie wytrzymam...
najpierw biadolicie, że wszyscy mają autobus ZTM tylko Chotomów nie ma. A jak już jest, to do kitu...
Jak powiedział Z. Laskowik: życzę wam żeby wszystkim żyło się dobrze, żeby był ogólny dobrobyt... a i tak żeby było na co ponarzekać!
:viva:
Bo w życiu bywa tak, że nie zawsze się jest na górze...
Avatar użytkownika
Cielak
 
Posty: 1338
Dołączył(a): 18 gru 2007, o 16:11
Lokalizacja: Chotomów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kącik Radnego



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron