co dalej z parkingami przy stacji Chotomów ?

co dalej z parkingami przy stacji Chotomów ?

Postprzez Chotomowianin » 7 wrz 2019, o 06:59

Aktualna informacja o dofinansowaniu wniosku !!!!!
o tym wiadomo było dużo dużo wcześniej jednak nie była to informacja potwuerdzona oficjalnym dokumentem. Powód zamieszczenia na stronie informacji był prosty, grupa inicjatywna wystapiła z iniccjatywa w/s uporzadkowania terenu wokół stacji i przejscia dla pieszych na ul Kolejowej, Dopiero po otrzymaniu informaji wiemy że nie jest tak słodko jak informował wójt ;)
Szanowny Panie Leszku,
w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej przesyłam załącznik, o który Pan prosił. Źródło: https://www.mazovia.pl/.../uchwala,4027 ... 19.html...,
Ewelina Lesisz
Kancelaria Marszałka
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
tel.: +48 (22) 59 07 602, fax.: +48 (22) 59 07 644
e-mail ewelina.lesisz@mazovia.pl

Pozdrawiam sasiadów :04:
Chotomowianin
 
Posty: 413
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:47
Lokalizacja: Chotomów

Re: co dalej z parkingami przy stacji Chotomów ?

Postprzez Chotomowianin » 25 wrz 2019, o 15:54

W A Ż N E !!!!!!!
o "cudach" przed wyborami mówiło sie w kuluarach , ale dopiero wczoraj stało się faktem, zwiekszono finansowanie dla wszystkich projektów z listy rezerwowej !!!!!!


Biuro Prasowe Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, 25.09.2019 r.

ZARZĄD WOJEWÓDZTWA PRZEKAŻE PONAD 40 MLN ZŁ Z UE NA KOLEJNYCH OSIEM PARKINGÓW „PARKUJ I JEDŹ”



Nowe parkingi powstaną w Piastowie, Piasecznie, Lipnikach, Chotomowie, Błoniach, Michałowie-Reginowie, Radzyminie oraz w Warszawie. Wczoraj zarząd województwa mazowieckiego zdecydował o przyznaniu na ten cel ponad 40 mln zł z RPO WM 2014-2020.



Wczoraj decyzją zarządu województwa mazowieckiego została zwiększona alokacja na inwestycje związane z mobilnością miejską w ramach ZIT-u. Co oznacza, że w ramach „Rozwoju zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej -„Parkingi Parkuj i Jedź” powstaną dodatkowe parkingi.



Projekty, które do tej pory znajdowały się na liście rezerwowej otrzymają dofinansowanie. W sumie będzie to ponad 40 mln zł na inwestycje o wartości blisko 58 mln zł.



Na budowę centrum przesiadkowego w Piastowie przyznano 6,8 mln zł, przy 8,5 mln zł wartości całego projektu. „Parkuj i Jedź” w Warszawie powstaje przy Jeziorki PKP – unijne wsparcie na ten cel to 3,4 mln zł. W Piasecznie parking powstanie przy ul. Towarowej. Inwestycja otrzymała 1,5 mln zł wsparcia z UE. Nowy parking będą mieć też mieszkańcy Lipnik (gm. Wołomin). Wartość tego projektu to 2,7 mln zł, w tym unijne wsparcie to 2,1 mln zł. P+J w Chotomowie z kolei otrzyma ponad 3,7 mln zł dofinansowania. W gminie Błonie parking powstanie na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego. UE, w tym przedsięwzięciu pomoże ponad 880 tys. zł. „Parkuj i jedź” w Michałowie-Reginowie to inwestycja, która otrzymała ponad 1,2 mln zł. W Radzyminie na budowę parkingu przyznano z UE 1,2


pozdrawiam sasiadów :04:
Chotomowianin
 
Posty: 413
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:47
Lokalizacja: Chotomów

Re: co dalej z parkingami przy stacji Chotomów ?

Postprzez Chotomowianin » 3 paź 2019, o 15:54

kolejna informacja o historii przyznania dodatkowych środków z UNI

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ych-w.html

pozdrawiam sąsiadów :04:
Chotomowianin
 
Posty: 413
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:47
Lokalizacja: Chotomów

Re: co dalej z parkingami przy stacji Chotomów ?

Postprzez Chotomowianin » 10 paź 2019, o 19:34

Chotomowianin napisał(a):Ciekawe plany zawarte w Master Planie rozbudowy szlaków kolejowych, możliwe korekty w MPZP terenów przyległych

Modernizacja północnego odcinka magistrali kolejowej E65, mimo, że prowadzona olbrzymim nakładem kosztów i czasu, na pewnych odcinkach nie poprawiła znacząco warunków prowadzenia ruchu aglomeracyjnego. Tak jest przy wyjeździe z Gdańska, tak jest też na północ od Warszawy.
Powód jest prosty: brakuje dodatkowych torów aglomeracyjnych, które pozwoliłby na odseparowanie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, a także od towarowego. Od Chotomowa do Nowego Dworu Mazowieckiego są dwa tory, gdzie cały ruch na magistrali się kumuluje. Tymczasem Nowy Dwór Mazowiecki jest istotnym generatorem ruchu w aglomeracji warszawskiej.

Dobudowa torów jest możliwa...

O możliwość dobudowy toru dla pociągów regionalnych pytał Ministerstwo Infrastruktury poseł Stanisław Tyszka. Okazuje się, że PKP PLK poczyniło wstępne wyliczenia, ile mogłaby kosztować inwestycja między Chotomowem a Nowym Dworem.

– Szacunkowy koszt dobudowy trzeciego toru linii kolejowej nr 9 na odcinku Chotomów – Nowy Dwór Mazowiecki, według PKP PLK, wynosi ok. 150 mln zł, przy czym dokładna wielkość wydatków możliwa byłaby do określenia po opracowaniu dokumentacji przedprojektowej. Koszt takiej dokumentacji można ocenić na ok. 500 tys. zł. Jednocześnie należy podkreślić, że analizy możliwych źródeł finansowania ww. dokumentacji nie były prowadzone – napisał Andrzej Bittel, podsekretarz w Ministerstwie Infrastruktury.

...ale lepiej wyprostować linię do Gdańska

Być może jednak dobudowa trzeciego toru nie będzie potrzebna. Koncepcja organizacji szybkich połączeń dla potrzeb inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny zakłada „wyprostowanie” odcinka linii od Warszawy do Nasielska i budowę nowego mostu kolejowego na Narwi. Z tego odcinka korzystałyby (w tym wariancie linia omija Nowy Dwór i Modlin) szybkie pociągi do Gdańska. Tym samym istniejący układ torów okazałaby się na odcinku od Warszawy do Nowego Dworu Mazowieckiego wystarczający dla ruchu regionalnego i aglomeracyjnego.

– Zgodnie z koncepcją przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej (…) w ramach etapu I rozbudowy krajowej sieci kolejowej zrealizowana ma zostać budowa nowej linii kolejowej Warszawa Choszczówka – Kątne, która przejmie większą część ruchu pociągów dalekobieżnych z analogicznego odcinka linii kolejowej nr 9, tj. także z objętego interpelacją odcinka Chotomów – Nowy Dwór Mazowiecki – wyjaśnił Andrzej Bittel.

Do tego, jak wyjaśnia minister, przewidziana jest do realizacji rozbudowa odcinka Warszawa Praga – Warszawa Choszczówka linii nr 9 do czterotorowego.
– Pozwoli to na wzrost przepustowości oraz umożliwi separację ruchu regionalnego i dalekobieżnego. W zakresie zabezpieczenia rezerwy terenu pod budowę trzeciego toru informuję, że istnieją fizyczne możliwości przeprowadzenia go pomiędzy Chotomowem a Nowym Dworem Mazowieckim – czytamy.

Aktualna szerokość terenu kolejowego pozwala na budowę dodatkowego toru po północnej stronie linii kolejowej nr 9, choć nie można wykluczyć konieczności pozyskania dodatkowego terenu m.in. dla przebudowy infrastruktury towarzyszącej.

pozdrawiam sąsiadów :04:
Chotomowianin
 
Posty: 413
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:47
Lokalizacja: Chotomów


Powrót do Wiejska Inicjatywa Obywatelska



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości